Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у лютому та визначили Топ моделей у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі - переобладнаних в Україні.
У лютому українські перевізники придбали сумарно 2,7 тис. вантажівок повною масою понад 3,5 тонни. Це на 60,5% більше, ніж за аналогічний період минулого року, та на 15,1% більше, ніж було у січні-2024. Після невеликого «просідання» на початку року, попит на вантажівки повернувся до середньіх обсягів, які фіксувалися впродовж минулих семи місяців.
Більшість вантажівок придбали на внутрішньому ринку: 82,2% (2,2 тис. шт.). З-за кордону привезли вживаними 8,2% вантажних автомобілів (219 шт.).
Нових вантажівок минулого місяця придбали 36 імпортних та 121 виготовлену (або переобладнану) в Україні, сумарно 157 шт., частка - 9,6%.
Найбільш затребуваними на внутрішньому ринку залишаються самоскиди (638 шт.), фургони (410 шт.), бортові (234 шт.), бортові тентовані (120 шт.), та вантажні платформи (118 шт.).
За підсумками минулого місяця найчастіше купували Mercedes-Benz Sprinter (103 шт.), Mercedes-Benz Atego (91 шт.), КамАЗ-5320 (87 шт.), КамАЗ-5511 (74 шт.), та Mercedes-Benz Vario (71 шт.).
Десять із 20 найпопулярніших вантажівок залишаються у цьому списку моделями російсько-радянського автопрому. При цьому середній вік вантажівок масою понад 3,5 тонни, проданих на внутрішньому ринку у лютому 2024 року, склав 21,9 року. Шкала нарахування акцизного збору, яка множить його у 40 або 50 разів при перевищенні 5- або 8-річного віку вантажним автомобілем відповідно, стримує українські бізнеси, які потребують такого транспорту щодо його масового імпорту. Своєю чергою це не дає змоги оновлюватися парку доступними для місцевих покупців транспортними засобами, навіть тими, які відповідають екологічному стандарту Євро-5.
Найчастіше з-за кордону у лютому привозили фургони з гідробортом (44 шт.), фургони-рефрижератори з гідробортом (34 шт.), контейнеровози (24 шт.), фургони (23 шт.), та фургони-рефрижератори (20 шт.).
Серед окремих моделей вантажівок з повною масою понад 3,5 т у найбільшій (та одночасно рівній) кількості по 30 машин український автопарк поповнили Mercedes-Benz Atego, MAN TGL та Iveco Daily.
Mercedes-Benz Sprinter з кількістю перших реєстрацій 24 шт. на четвертому рядку у списку, на п'ятому - Renault Master з підсумком 14 машин.
Серед нових вантажівок у лютому вперше зареєстрували нових фургонів - 50 шт., самоскидів - 10 шт., фургонів з гідробортом - 9 шт., стільки ж автокранів та ще 6 фургонів ізотермічних з дубль-кабіною.
Найпопулярнішою новою вантажівкою став Renault Master, куплений у кількості 28 шт. Друге місце за обсягами у Mercedes-Benz Sprinter, з підсумком 21 шт.
Третій у списку, з результатом 15 машин, Isuzu AB5101, на четвертій позиції - Scania P-Series (13 шт.).
П'яте місце в Iveco Daily, яких було куплено 10 штук.