В автомобільному світі правлять кросовери та м'язисті позашляховики. Але й звичайні автомобілі продовжують збільшуватись в розмірах. Видання Motor1 підрахувало, як змінилися розміри автомобілів за останні 20 років.
Нещодавно у Парижі проголосували за потрійне підвищення плати за паркування для важких автомобілів. Важкими визначили легкові автомобілі масою понад 1600 кг, та 2000 кг для електромобілів. Таким чином парижани вирішили зменшити кількість позашляховиків на вулицях міста. Принаймні, їх водіям доведеться розщедритися на $20 за годину парковки.
Позашляховики лідирують на світових ринках вже протягом десятиліття. Незалежно від того, чи рішення мерії Парижу розумне, чи суто політичне, слід враховувати й інші аспекти, окрім маси. Наприклад, габарити, які виходять на перший план на вузьких вуличках старих міст.
Автомобілі стають більшими. Логіка підказує, що більший транспортний засіб буде і важчим, хоча паризькі правила стосуються лише маси. Це спонукає уважніше придивитись до розмірів в цілому.
Американці люблять великі речі: їжу, вулиці і, звичайно, автомобілі. Сполучені Штати - це рай для великих пікапів та позашляховиків, а оскільки шосе і парковки, як правило, великі, дивно їздити на маленьких автомобілях. Так було з 1950-х років.
Згідно з даними JATO за 2003 рік, середня довжина легкових автомобілів у США становила 4992 мм. Для порівняння, це довжина представницького седану на кшталт Mercedes-Benz E-Class. Середня ширина того року становила 1864 мм.
Як і слід було очікувати, пасажирські автомобілі з того часу виросли, але ви можете не усвідомлювати, наскільки сильно. У 2013 році середня довжина зросла до 5158 мм, а ширина - до 1927 мм. Це був період, коли пікапи та позашляховики дійсно закріпилися на автомобільному ринку. І 10 років по тому авто все ще продовжують зростати, що призведе до рекордних середніх показників у 2023 році.
Минулого року середня довжина малотоннажних легкових автомобілів у США досягла 5243 мм, а середня ширина - 1958 мм. Це лише на кілька сантиметрів менше від нового Mercedes-Benz S-Class, і варто зазначити, що збільшення розмірів не пов'язане з більшими сім'ями. Насправді, щорічна зміна чисельності населення в США зменшилася з 0,96% в 2003 році до 0,50% в минулому році. Збільшення розміру автомобіля більше пов'язане зі стандартами комфорту, зручності та безпеки.
На відміну від США, де покупці віддають перевагу великим автомобілям, в Європі традиційно купують невеликі транспортні засоби. Той факт, що міста тут були задумані задовго до появи автомобіля, пояснює, чому паркування набагато складніше ніж в США. Крім того, Європа була менш енергетично самодостатньою, ніж Сполучені Штати, що змушувало водіїв помірковано витрачати паливо.
Однак популярність великих позашляховиків не можна заперечувати, навіть серед європейських покупців. У 2003 році, за кілька років до масового поширення позашляховиків на Старому континенті, середня довжина легкового автомобіля становила 4313 мм, а середня ширина - 1737 мм. Це можна порівняти з новим Volkswagen Golf. У 2013 році ці показники становили 4418 мм в довжину і 1796 мм в ширину. А в минулому році в Європі вони були ще більшими, ніж будь-коли: 4536 та 1844 мм в середньому, якщо бути точним.
Тенденція до збільшення розмірів автомобілів є відповіддю на необхідність забезпечення більшого комфорту та зручності - факторів, які покупці, природно, хочуть бачити в транспортному засобі. Проблема полягає в тому, щоб знайти місце на вулицях і парковках. Чи зупинить оподаткування цю тенденцію зростання? Треба почекати, щоб оцінити ефект.