Німеччина раніше надавала податкові пільги громадянам, які купували авто на електротязі. Однак у грудні уряд вирішив припинити програму стимулювання купівлі електромобілів, що призвело до різкого падіння попиту на електромобілі.
Порівняно з груднем 2023 року, продажі нових електромобілів впали на 54,9 відсотка, тоді як продажі плагін-гібридів впали на 19,6 відсотка. З іншого боку, сегмент транспортних засобів з двигунами внутрішнього згоряння зріс більш ніж 9 відсотків: 9,1 відсотка для бензинових і +9,5 відсотка для дизельних машин.
За даними Auto Business Insight, загалом ринок нових авто у Німеччині скоротився на 11,7 відсотка порівняно з груднем 2023 року. Хоча раптове припинення дії податкових пільг, безсумнівно, призвело до різкого падіння продажів електромобілів, це не єдина причина падіння їх продажів.
An abrupt end to government subsidies sent electric vehicle sales down by 54.9% in Germany in January 2024. PHEVs also experienced a 19.6% decline. Sales of gasoline and diesel vehicles both rose by close to 10.0% in a passenger vehicle market down 11.7% month-on-month. pic.twitter.com/C5e2ZTFJ07
— Greg Kable (@GregKable) February 6, 2024
На думку опитаних Wall Street Journal аналітиків, високі витрати на фінансування та значна геополітична напруженість призводять до небажання купувати електромобілі як з боку приватних осіб, так і компаній.
Зважаючи на те, що перспективи економіки Німеччини все ще залишаються похмурими, аналітики очікують, що зниження цін на електромобілі продовжиться і в 2024 році.
Німецька автомобільна асоціація VDA прогнозує зростання світового ринку легкових автомобілів на 2% у 2024 році. Однак, за даними Reuters, асоціація прогнозує скорочення автомобільного ринку Німеччини на 1% у тому ж році. Зокрема, прогнозується, що продажі електромобілів впадуть приблизно на 9%, незважаючи на зростання виробництва на 19%.