Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у січні й визначили 20 найпопулярніших моделей малої комерційної техніки у трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових авто.
У січні українці сумарно придбали 5 тисяч легких комерційних транспортних засобів повною масою до 3,5 тонни. Що на 35,5% більше, ніж за аналогічний період минулого року, але на 11,9% менше, ніж у грудні-2023.
Більшість малих комерційних авто звично придбали на внутрішньому ринку - 3,7 тисячі (74,9%). Із-за кордону привезли 824 вживаних LCV (16,5%).
Нових імпортних LCV зареєстрували 433 шт., з них 42 шт. переобладнали українські підприємства з імпортних шасі чи машинокомплектів. Загалом продажі нових LCV склали 8,6% від загальної кількості придбаної малої комерційної техніки.
Найбільший попит на внутрішньому ринку залишається на вживані фургони (2.6 тис. шт.). Інші типи в меншості, зокрема фургони малотоннажні (169 шт.), вантажопасажирські (162 шт.), бортові тентовані (154 шт.), та бортові (146 шт.).
Незмінну першість на внутрішньому ринку уже багато років поспіль утримує Mercedes-Benz Sprinter (572 шт.). Шасі цього авто використовують для різноманітних надбудов, а також переобладнують під різні потреби для малого та середнього бізнесу, у тому числі використовують як спеціальну техніку. На другому місці Renault Master (357 шт.), третє у Ford Transit з 219 угодами купівлі-продажу, на четвертому ГАЗ-3302 «Газель» (209 шт.)
Замикає першу п'ятірку Volkswagen Transporter (189 шт.).
З-за кордону найчастіше привозили вживані фургони (606 шт.), платформи (42 шт.), бортові тентовані (41 шт.), фургони рефрижератори (32 шт.), та фургони з гідробортом (32 шт.).
Лідером серед імпортних вживаних LCV за підсумками кількості перших реєстрацій таких ТЗ став Mercedes-Benz Sprinter з результатом 204 перших реєстрації.
Renault Master поповнили наш автопарк у кількості 182 шт., Renault Trafic - 74 шт.
Також до п'ятірки найпопулярніших «свіжопригнаних» комерційних автомобілів потрапили Renault kangoo (48 шт.) та Volkswagen Crafter, з 46 авто, поданих на першу реєстрацію.
Серед нової малої комерційної техніки найпопулярнішими залишаються фургони (248 шт.), усі інші типи можна вважати одиничними випадками, проданими у кількості менше за 10 машин. Ось їхня кількість: вантажопасажирські (9 шт.), фургони-рефрижератори (6 шт.), бортові тентовані (6 шт.), аварійно-ремонтні (6 шт.).
Лідером сегмента нових LCV у січні став Renault Master. Таких моделей з нульовим пробігом вперше зареєстрували 101 шт. Друга позиція у цьому списку належить Renault Express з результатом 36 шт. Третій - Peugeot Partner (17 шт.), четвертий - Fiat Doblo (14 шт.).
Цікаво, що цього разу до списку потрапив електричний фургон Maxus EV30, китайського виробництва. Його вигідно вирізняє те, що він офіційно представлений в Україні, і продається з гарантією. Крім цього, в лінійці комерційних авто Maxus (крім них є і легкові) присутні різноманітні варіанти комерційних машин - від платформ до «бусів» габаритами з усім відомий «Спринтер». Всі вони електричні, та з досить непоганими характеристиками.