General Motors припинила розробку системи автопілота

19:22 30.01.2024
General Motors припинила розробку системи автопілота

Корпорація General Motors знизила свої очікування від комерційної експлуатації систем автономного водіння і, як повідомляють інсайдери, припинила розробку просунутого автопілота Ultra Cruise.

GM анонсувала автопілот Ultra Cruise у 2021 році, він повинен був стати прямим конкурентом системі FSD (Full Self-Driving) від Tesla. В анонсі повідомлялося, що Ultra Cruise зможе впоратися з 95% типових дорожніх сценаріїв (в решті 5% водієві доведеться взяти керування на себе) і працюватиме на двох мільйонах доріг у США та Канаді загальною довжиною близько 5,5 млн км. Спочатку планувалося, що Ultra Cruise з'явиться на серійних машинах вже у 2023 році, потім дебют був відкладений на 2024-й - першим носієм просунутого автопілота мав стати розкішний ліфтбек Cadillac Celestiq.

На жаль, якщо вірити інформації CNBC, отриманої від двох інформованих джерел, ніякого автопілота Ultra Cruise не буде, оскільки керівництво GM прийняло болюче рішення припинити його розробку. Безпілотний підрозділ Cruise американської корпорації зараз взагалі перебуває у глибокій кризі. Цей підрозділ з'явився у структурі GM у середині минулого десятиліття, коли провідні гравці світового автобізнесу перебували в ейфорії від перспектив повного автопілота. На початок нинішнього десятиліття ця ейфорія пройшла, оскільки стало зрозуміло, що на поточному рівні суспільної етики та технологій повний автопілот неможливий.

Власне, Ultra Cruise був анонсований як автопілот другого рівня за класифікацією SAE, при якому водій повинен постійно стежити за дорогою і бути готовим будь-якої миті взяти керування на себе. Відмінність Ultra Cruise від автопілота Super Cruise, яким GM оснащує свої моделі з 2017 року, полягала в розширеному діапазоні дії: Super Cruise працює лише на автострадах США та Канади загальною довжиною близько 650 000 км. Super Cruise дозволяє водієві прибирати руки з керма, але погляд водія має бути постійно спрямований на дорогу, за чим стежить спеціальна камера.

Для порівняння скажемо, що система Tesla FSD розроблялася як повноцінний автопілот не нижче за четвертий рівень, але за фактом працює як автопілот другого рівня - легалізувати FSD на вищому рівні компанія Tesla не може і навряд чи зможе в найближчому майбутньому, оскільки поки система працює нестабільно та створює велику кількість аварійних ситуацій. Керівництво GM, мабуть, не хоче так само відчайдушно, як Tesla, ризикувати життям своїх клієнтів, тому проєкт Ultra Cruise закритий.

Замість Ultra Cruise корпорація буде вдосконалювати простіший і зрозуміліший автопілот Super Cruise, час від часу додаючи в нього нові функції, але про можливість впоратися з 95% типових дорожніх сценаріїв більше не йдеться. Проїхати від дверей до дверей складний маршрут з міськими перехрестями та круговими розв'язками, не торкаючись керма, найближчими роками за кермом машини виробництва GM буде неможливо.


Источник: Колеса
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2015