Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у грудні й визначили топ марок у трьох сегментах напівпричепів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.
Вкотре слід за сегментом сідлових тягачів, у грудні активність ринку в сегменті напівпричепів знизилася. За місяць українці придбали 2,1 тисячі нових та вживаних напівпричепів. Це на суттєві 39,2% менше, ніж за аналогічний період минулого 2022 року, та на 21,4% менше, ніж у листопаді-2023.
За підсумками грудня 56,4% від усіх напівпричепів купили на внутрішньому ринку (1,2 тис. угод). З-за кордону привезли 798 вживаних напівпричепів, що склало 37,4% від загальної кількості.
Новими придбали 6,2% напівпричепів (133 шт.). З цього числа 28 виготовили в Україні, а решта 105 шт. були імпортовані новими з-за кордону.
Найбільший попит спостерігався на внутрішньому ринку у грудні на напівпричепи-самоскиди. Таких придбали 21%, або 253 шт. кількісно. Також не втрачають популярності контейнеровози (13,9%, 167 шт.) та бортові тентовані напівпричепи (12,1%, 145 шт.).
До цього Топ-5 також потрапили бортові напівпричепи (9,3%, 112 шт.) та рефрижератори (108 шт., 9%).
Серед виробників лідером внутрішнього ринку напівпричепів залишається німецький Shmitz. Серед усіх напівпричепів їх було 20,5% (247 шт.).
Друге і третє місця зайняли також німецькі бренди - Krone (140 шт., 11,6%) та Koegel (125 шт., 10,4%) відповідно.
На четвертому місці розмістився австрійський Schwarzmuller (67 шт., 5,6%), а на п'ятому - Wielton (36 шт., 3%).
З-за кордону протягом грудня 2023 року найчастіше привозили тентовані напівпричепи (31,8%, 254 шт.), тентовані платформи (13,2%, 105 шт.), та контейнеровози (12,7%, 101 шт.).
До п'ятірки найпопулярніших за типом також увійшли самоскиди (12%, 96 шт.), та рефрижератори (11,7%, 93 шт.).
Першою в переліку найпопулярніших вживаних напівпричепів, привезених з-за кордону, стала марка Shmitz. Її частка знову зросла й склала 37,3% (298 шт.).
Друге місце посіла продукція Krone (111 шт., 13,9%). На третьому місці розташувався Koegel (91 шт., 11,4%), на четвертому - Schwarzmueller (31 шт., 3,9%).
Замикає п'ятірку Magyar (15 шт., 1,9%).
Переважну частину усіх нових напівпричепів, куплених у грудні, складають напівпричепи-самоскиди (48 шт., 36,1%). Ще 14,3% у цьому сегменті ринку зайняли тентовані напівпричепи (19 шт.).
Третє місце з часткою 12,8% (17 шт.) зайняли цистерни, четверте - цистерни для небезпечних вантажів (14 шт., 10,5%). Також купували рефрижератори (9 шт., 6,8%).
Рейтинг виробників нових напівпричепів надалі очолює німецький Shmitz (30,8%, 41 шт.), знову збільшивши свою частку, хоча зменшивши кількісну присутність. Друге місце у Wielton (18 шт., 13,5%), третє в Everlast (15 шт., 11,3%), четверте зайняли продукти марки Van Hool (10 шт., 7,5%)
Замикає першу п'ятірку Mega з підсумком 6,8% та 9 напівпричепами.