Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у грудні та визначили топ моделей у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі - переобладнаних в Україні.
У грудні українські перевізники придбали сумарно 2,6 тис. вантажівок повною масою понад 3,5 тонни. Це на 58% більше, ніж за аналогічний період минулого року, але на 1,1% менше, ніж у листопаді-2023. Після серпневого піка продажів попит на вантажівки знижувався, потім дещо відновився у попередньому місяці, і знову знизився.
Більшість вантажівок придбали на внутрішньому ринку: 79,8% (2,1 тис. шт.). З-за кордону привезли вживаними 8,7% вантажних автомобілів (229 шт.).
Нових вантажівок минулого місяця придбали 55 імпортних та 245 виготовлених або переобладнаних в Україні (сумарно 300 шт., 11,4%).
Найбільш затребуваними на внутрішньому ринку залишаються самоскиди (606 шт.), фургони (574 шт.), бортові (182 шт.), платформи (94 шт.), та фургони-рефрижератори (93 шт.).
За підсумками минулого місяця найчастіше купували Ford Transit (198 шт.), Mercedes-Benz Sprinter (97 шт.), а також до п'ятірки наймасовіших на внутрішньому ринку вантажівок класу 3,5+Т увійшли ЗіЛ-130 (72 шт.), «класичний» КамАЗ-5320 (70 шт.), та подібний до 130-го самоскид ЗіЛ ММЗ 554 (69 шт.).
Десять із 20 найпопулярніших вантажівок виявилися моделями російсько-радянського автопрому. При цьому середній вік вантажівок масою понад 3,5 тонни, проданих на внутрішньому ринку у грудні 2023 року, склав 21,2 року. Зважаючи що темпи поповнення автопарку у цьому сегменті порівняно незначні, на додачу настав новий рік, тобто знову змістилися роки випуску для машин не старше 5 років, як цього вимагає наше законодавство, щоб не отримати «штрафні» розміри акцизу при імпорті, не варто сподіватися на швидке «омолодження» у цьому сегменті. Як і на швидке вилучення з обігу морально й фізично застарілих, далеких від екології та безпеки вантажівок випущених ще у радянські часи.
Найчастіше з-за кордону у грудні привозили фургони з гідробортом (52 шт.), фургони (29 шт.), бортові тентовані (27 шт.), контейнеровози (23 шт.), та фургони-рефрижератори з гідробортом (16 шт.).
Серед окремих моделей вантажівок з повною масою понад 3,5 т найбільше український автопарк поповнили Iveco Daily (40 шт.), на другій позиції - Mercedes-Benz Atego (33 шт.), після якого на третій сходинці - Mercedes-Benz Sprinter (25 шт.).
До п'ятірки найпопулярніших імпортних вантажних авто потрапили також MAN TGL (20 шт.) та Renault Master (16 шт.).
Серед нових імпортних вантажівок у грудні вперше зареєстрували нових фургонів 19 шт., самоскидів 9 шт., автокранів 7 шт., а також 6 сміттєвозів та 2 бортових вантажних авто.
Найпопулярнішою новою вантажівкою став переобладнаний українським підприємством Volkswagen Crafter, який отримав нове ім'я CKC FT5, й далі служитиме у поліції. Другий за кількістю - інкасаторський фургон Reform 0405032G (на базі Ford Transit), теж переобладнаний українським підприємством: таких зареєстрували 20 шт. Третє місце отримала вантажівка з бортовою платформою та краном-маніпулятором УМЗ Модус Fassi (20 шт.), четверте у Renault Master (11 шт.), п'ятий - фургон з гідробортом Isuzu AB5101 (10 шт.).