Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у листопаді й визначили топ марок у трьох сегментах напівпричепів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.
Подібно до сегмента сідлових тягачів, у листопаді активність ринку в сегменті напівпричепів знизилася. За місяць українці придбали 2,7 тисячі нових та вживаних напівпричепів. Це на 31,2% менше, ніж за аналогічний період минулого 2022 року, та на 5,2% менше, ніж у жовтні-2023.
За підсумками листопада 51,8% від усіх напівпричепів купили на внутрішньому ринку (1,4 тис. угод). З-за кордону привезли 1,1 тис. вживаних напівпричепів, що склало 40,2% від загальної кількості.
Новими придбали 8,1% напівпричепів (219 шт.). З цього числа 29 виготовили в Україні, а решта 190 шт. були імпортовані новими з-за кордону.
Найбільший попит спостерігався на внутрішньому ринку у листопаді на напівпричепи-самоскиди. Таких придбали 20,9%, або 294 шт. кількісно. Також достатньо популярні контейнеровози (12,3%, 173 шт.) та бортові тентовані напівпричепи (10,5%, 148 шт.).
До цього Топ-5 також потрапили бортові напівпричепи (9,3%, 130 шт.) та цистерни (127 шт., 9%).
Серед виробників лідером внутрішнього ринку напівпричепів залишається німецький Shmitz. Серед усіх напівпричепів їх було 20,2% (284 шт.).
Друге і третє місця зайняли також німецькі бренди - Krone (159 шт., 11,3%) та Koegel (124 шт., 8,8%) відповідно.
На четвертому місці розмістився австрійський Schwarzmuller (80 шт., 5,7%), а на п'ятому - Fruehauf (41 шт., 2,9%).
З-за кордону протягом листопада 2023 року найчастіше привозили тентовані напівпричепи (27,7%, 302 шт.), самоскиди (20,6%, 224 шт.), та контейнеровози (14,5%, 158 шт.).
До п'ятірки найпопулярніших за типом також увійшли тентовані платформи (9,2%, 100 шт.), та рефрижератори (8%, 87 шт.).
Першою в переліку найпопулярніших вживаних напівпричепів, привезених з-за кордону, стала марка Shmitz. Її частка дещо зросла й склала 33,4% (364 шт.).
Друге місце посіла продукція Krone (132 шт., 12,1%). На третьому місці розташувався Koegel (86 шт., 7,9%), на четвертому - Schwarzmueller (45 шт., 4,1%).
Замикає п'ятірку Oztreyler (40 шт., 3,7%).
Переважну частину усіх нових напівпричепів, куплених у листопаді, складають напівпричепи-самоскиди (96 шт., 43,8%). Ще 13,2% у цьому сегменті ринку зайняли цистерни для небезпечних вантажів (29 шт.).
Третє місце з часткою 12,3% (27 шт.) зайняли тентовані версії. Також купували рефрижератори (18 шт., 8,2%) та цистерни (12 шт., 5,5%).
Рейтинг виробників нових напівпричепів надалі очолює німецький Shmitz (36,5%, 80 шт.), знову збільшивши свою частку. Друге місце у Wielton (19 шт., 8,7%), третє у Everlast (18 шт., 8,2%), четверте зайняли продукти марки Mega (15 шт., 6,8%)
Замикає першу п'ятірку Dogan Yildiz (5%, 11 шт.), такий же результат має Bodex.