Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій автомобілів з електричними силовими установками й визначили ТОП-20 моделей в трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових електроавто.
У листопаді українці придбали 6,2 тисячі нових та вживаних електромобілів. Це на 189,4% більше, ніж у листопаді минулого 2022 року, та всього на 0,2% більше, (однак вкотре більше), ніж у жовтні-2023. І це знову місячний статистичний рекорд продажів електромобілів в Україні.
Серед загальної кількості електричних авто у листопаді 99,4% були легковими, вантажними - 0,6% (40 шт.).
Переважно торги йшли імпортованими вживаними електромобілями (59%, 3 671 шт.). Така кількість вкотре виявилися рекордною в історії «електричного» сегмента українського авторинку, хоч загалом поточні показники не надто відрізняються від чисел за попередній місяць. Ввезенню легкових машин сприяє «нульова» ставка розмитнення: оформлення авто в Україні виходить суттєво дешевшим, бо, на відміну від авто з ДВЗ, не потрібно сплачувати ПДВ (20% від вартості) і мито (10% від вартості), а акцизний податок - мінімальний (1 євро за 1 кВт-год ємності батареї). Вантажні авто привозять менше, бо через правову колізію під час їх ввезення доводиться сплачувати ПДВ у розмірі 20% від їхньої вартості.
На внутрішньому ринку уклали 27,5% від загальної кількості угод купівлі-продажу автомобілів з електричним двигуном (1 711 шт.).
Новими купили 13,5% електричних машин (842 шт.).
Станом на кінець листопада 2023 року, за підрахунками Інституту досліджень авторинку, загальний парк автомобільної техніки з електричними двигунами складає 81 429 одиниць, зареєстрованих в Україні (за винятком знятих з обліку у зв'язку з вибракуванням та вивезенням за кордон): 79 257 легкових, 2 168 вантажних та 5 автобусів.
Перше місце на внутрішньому ринку зі значним відривом від найближчих конкурентів займає Nissan Leaf. У листопаді щодо таких уклали 393 угоди купівлі-продажу - точно стільки ж, як і місяцем раніше. Очолює рейтинг ця модель уже кілька років поспіль, а обирають такі авто, в першу чергу, через їхню доступність - достатню пропозицію на ринку та порівняно невелику ціну.
На другій сходинці Tesla Model 3, щодо якої уклали 182 угоди, на третій - Volkswagen e-Golf (176 шт.).
Четверте місце посідає ще один продукт американського автопрому, Tesla Model S, з кількістю перепродажів 89 шт. Замикає п'ятірку Volkswagen ID.4, з результатом 81 куплена автівка з пробігом.
Подібно до сегмента внутрішнього ринку, серед «свіжопригнаних» електромобілів першість у листопаді зберіг Nissal Leaf (537 шт.).
На другому місці залишається Tesla Model 3 (408 шт.), третю сходинку зайняв Volkswahen e-Golf (403 шт.). На четвертій позиції залишилася Tesla Model Y (304 шт.), замикає п'ятірку (доволі несподівано) Audi e-tron (222 шт.).
Перше місце за підсумками листопада залишається за Volkswagen ID.4 (297 шт.), і якщо поглянути на діаграму, виглядає так, ніби це єдина модель, яка серед нових електромобілів має неймовірний успіх. Адже наступне друге місце, яке дісталося Toyota bZ4x, має значно скромніший кількісний результат - всього таких зареєстрували 67 шт. Третя у списку - Honda e:NS1 (50 шт.) чия назва більше схожа на каталожний номер підшипника, але не електричного кросовера.
Четвертий - знову електричний кросовер і знову китайського походження - BYS Song Plus (49 шт.), п'ятий - Volkswagen ID.6 (49 шт.), і знову можна було б сказати що це електромобіль для китайського ринку, який переважно стараннями незалежних мультибрендових дилерів потрапив до України, однак цю думку довелось би повторити щонайменше до 10-го місця, на якому знову електричний кросовер, вироблений в Китаї - Audi Q4 e-tron...
Сумарно серед нових електромобілів за підсумками минулого місяця 715 шт. було вироблених в Китаї, тобто 85% від загального обсягу ринку нових електрокарів. На «вторинці» поки не настільки багато китайських продуктів - у сегменті внутрішніх перепродажів поки таких електромашин 13%, серед вживаних імпортованих - 12%.