Масове впровадження електромобілів вважається ключовим кроком у декарбонізації енергетичної системи, однак нові дані свідчать, що власники електромобілів проїжджають на своїх автомобілях значно менше кілометрів на рік порівняно з власниками бензинових машин.
Дослідження, проведене вченими Університету Джорджа Вашингтона і Національної лабораторії поновлюваних джерел енергії США, базується на даних одометрів 12,9 мільйона старих автомобілів і 11,9 мільйона старих позашляховиків з 2016 по 2022 рік. Результати показали, що електромобілі з акумуляторними батареями (BEV) проїжджають у середньому майже на 7300 км менше на рік, ніж бензинові автомобілі.
На конкретних цифрах, електромобілі проїжджають 11530 км на рік, тоді як бензинові машини долають 18735 км на рік. Аналогічно, електричні позашляховики проїжджають 17038 км, тоді як їхні бензинові аналоги долають 20842 км на рік.
Дослідження вказує на те, що реальний вплив на навколишнє середовище від використання електромобілів може бути переоцінений, особливо зі збільшенням пробігу. Ґрунтуючись на припущеннях про порівнянний пробіг електромобілів і бензинових автомобілів, поточні оцінки економії викидів вуглекислого газу можуть бути недооцінені.
Дослідники також звернули увагу на те, що ефективність використання електромобілів може залежати від безлічі чинників, як-от наявність зарядної інфраструктури та домогосподарства з кількома транспортними засобами, що може позначитися на пробігу електромобілів.
Ці результати порушують питання про те, як розробляти правила і норми щодо викидів і встановлювати стандарти для автомобілів з нульовими викидами. Найбільший екологічний ефект можна очікувати від водіїв, які долають великі відстані на своїх електромобілях. Таким чином, додаткові дослідження та аналізи можуть знадобитися для більш точної оцінки впливу електромобілів на навколишнє середовище.