Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у жовтні та визначили топ моделей у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі - переобладнаних в Україні.
У жовтні українці придбали 2,4 тисячі вантажних автомобілів повною масою понад 3,5 тонни (окрім тягачів). Це на 50% більше, ніж за аналогічний період минулого року, та на 7,7% менше, ніж у вересні-2023. Тобто, після серпневого піка продажів попит на вантажівки продовжує знижуватись.
Більшість із вантажівок придбали на внутрішньому ринку: 82,6% (2 тис. шт.). З-за кордону привезли вживаними 9,4% вантажних автомобілів (229 шт.).
Нових вантажівок минулого місяця придбали як завжди небагато: 83 імпортних та 114 переобладнаних в Україні (сумарно 197 шт., 8,1%).
Найбільш затребуваними на внутрішньому ринку залишаються самоскиди (547 шт.), фургони (442 шт.), бортові (198 шт.), платформи (97 шт.) та фургони рефрижератори (92 шт.).
Уже багато місяців поспіль лідером внутрішніх перепродажів залишаються вантажівки на базі Mercedes-Benz T1/T2. У жовтні щодо таких уклали 140 угод купівлі-продажу. Попри те, що ці моделі зняті з виробництва понад 20 років тому, українці активно їх купують, в першу чергу - через складну економічну ситуацію та неможливість придбати новіший автомобіль. Платформу цих моделей використовують для різноманітних надбудов, встановлюють додаткове навісне обладнання та переобладнують під спеціальні потреби, попри їх поважний вік.
На другому місці Mercedes-Benz Sprinter (81 угода), який також використовують як платформу для різних надбудов. Третя сходинка дісталася автомобілю, чий завод вже не існує, однак його продукція досі на ходу - ЗіЛ-130 (73 шт.).
Четверте місце зайняв КамАЗ-5511 (72 угоди), а замикає топ-5 найпопулярніших вантажівок Mercedes-Benz Atego (71 угода).
Вкотре 9 із 20 найпопулярніших вантажівок виявилися моделями російсько-радянського автопрому. При цьому середній вік вантажівок масою понад 3,5 тонни, проданих на внутрішньому ринку у жовтні 2023 року, склав 20,2 року, на 4,3 року менше, ніж минулого місяця. Проте оскільки обсяг торгів у цьому сегменті порівняно незначний, фіксувати тренд «старіння» чи «омолодження» парку вантажівок неможливо. Крім цього, через низьку купівельну спроможність придбати нове авто важко, а привезти вживане з-за кордону складно через законодавчі обмеження: діє обмеження екологічного стандарту не нижче «Євро-5», а сітка акцизів створена так, що економічно доцільно імпортувати лише вантажні автомобілі віком до 5 років.
Найчастіше з-за кордону у жовтні привозили фургони з гідробортом (63 шт.), фургони (24 шт.) та контейнеровози (24 шт.). Також популярними були ботові тентовані (23 шт.) та бетонозмішувачі (15 шт.).
У жовтні перше місце посів Mercedes-Benz Atego (39 шт.), змістивши на другу позицію MAN TGL (28 шт.), після якого, на третій сходинці - Iveco Daily (25 шт.).
До п'ятірки найпопулярніших імпортних вантажних авто у вересні потрапили також «важкий» Mercedes-Benz Sprinter (23 шт.) та MAN TGX (18 шт.).
Серед нових імпортних вантажівок у жовтні вперше зареєстрували нових фургонів 26 шт., самоскидів 24 шт., автокранів 12 шт., сміттєвозів 6 шт., та стільки ж контейнеровозів.
Найпопулярнішою новою вантажівкою став інкасаторський фургон Reform 0405032G (на базі Ford Transit), виготовлений українським підприємством: таких зареєстрували 23 шт. Друге місце у MAN TGS, третє посів Mercedes-Benz Sprinter.