Незалежна аналітична компанія Canalys опублікувала результати дослідження світового ринку електромобілів (EV). За перше півріччя 2023 року у світові продажі EV зросли на 49% до 6,2 млн одиниць, що склало 16% загальної кількості проданих легковиків. Як йдеться у звіті Canalys, порівняно з першим півріччям 2022 року зростання склало 12,4%.
Найбільшим ринком був Китай - 3,4 млн. одиниць або 55% світового ринку. Частка електромобілів на внутрішньому ринку склала 31% проти 15% за весь 2022 рік.
Другим за величиною ринком електромобілів із часткою 24% (1,5 млн од.) стала Європа. Цього року попит на «батарейні» легкові автомобілі серед європейців зріс на 34%. Для порівняння показник першого півріччя 2022 року - 9%. Незважаючи на проблемне впровадження електромобілів на основних європейських ринках, включаючи Італію та Іспанію, їхня частка в європейських продажах автомобілів сягає 19%.
Для порівняння, частка США у світових продажах EV - всього 13%. При цьому це найшвидше розвиваючий ринок електромобілів у світі. Їхня частка у річному обчисленні зросла на 97% порівняно з 62% у першому півріччі 2022 року. За даними Canalys, у січні-червні цього року американці придбали 815 тисяч електромобілів.
На думку аналітиків компанії, у другій половині 2023 року світовий ринок електромобілів чекає на значне зростання. Прогнозується, що за підсумками року їхня частка становитиме 18% від загального ринку, а світові продажі перевищать 14 млн од., що на 39% більше, ніж у 2022 році.
Серед брендів лідирує Tesla - понад 935 000 продажів за перше півріччя 2023 року та річне зростання 65%. Найбільшою популярністю користується кросовер Model Y - понад 13% ринку. На рахунку Model 3 - 7% продажів, тоді як частка Model X та Model S у світі менша 1%.
Китайський BYD у січні-червні продав понад 1,3 мільйона одиниць BEV та PHEV (плагін-гібридів) по всьому світу, що на 104% більше, ніж за аналогічний період минулого року. На найпопулярніші моделі BYD Yuan PLUS, Dolphin та Song Pro в сукупності припадає 9% світових продажів електромобілів.
Також аналітики вказали на кількох регіональних гравців. Наприклад, лідером індійського ринку за підсумками шести місяців стала Tata Motors, яка реалізоувала понад 30 000 електромобілів.
MG займає друге місце в Південно-Східній Азії і входить до трійки лідерів у низці країн, включаючи Австралію (третє місце), Індію (друге місце) та Велику Британію (перше місце).
Hyundai займає третє місце в Північній Америці (друге в Канаді та третє в США) і має велику частку на рідному ринку, в Південній Кореї.