Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у вересні та визначили топ моделей в трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі - переобладнаних в Україні.
У вересні українці придбали 2,6 тисячі вантажних автомобілів повною масою понад 3,5 тонни (окрім тягачів). Це на 36,8% більше, ніж за аналогічний період минулого року, та на 13,3% менше, ніж у серпні-2023. Тобто, після серпневого піка продажів інтерес до вантажівок у перший місяць осені дещо знизився.
Більшість із вантажівок придбали на внутрішньому ринку: 83,4% (2,2 тис. шт.). З-за кордону привезли вживаними 8,4% вантажних автомобілів (218 шт.).
Нових вантажівок у вересні придбали як завжди небагато: 46 імпортних та 168 переобладнаних в Україні (сумарно 214., 8,3%).
У вересні найбільш затребуваними на внутрішньому ринку залишаються самоскиди (666 шт.), фургони (424 шт.), бортові (230 шт.), фургони рефрижератори (102 шт.) та фургони ізотермічні (93 шт.).
Уже багато місяців поспіль лідером внутрішніх перепродажів залишаються вантажівки на базі Mercedes-Benz T1/T2. У вересні щодо таких уклали 155 угод купівлі-продажу. Попри те, що ці моделі зняті з виробництва понад 20 років тому, українці активно їх купують, в першу чергу - через складну економічну ситуацію та неможливість придбати новіший автомобіль. Платформу цих моделей використовують для різноманітних надбудов, встановлюють додаткове навісне обладнання та переобладнують під спеціальні потреби, попри їх поважний вік.
На друге місце піднявся Mercedes-Benz Sprinter (96 угод), який також використовують як платформу для різних надбудов. Третю сходинку все ще займає радянсько-російський КамАЗ 5511 (87 шт.).
Четверте місце зайняв MAN L2000 (74 угоди), а замикає ТОП-5 найпопулярніших вантажівок вересня ще один КамАЗ - 5320 (74 угоди).
Примітно, що 9 із 20 найпопулярніших вантажівок виявилися моделями російсько-радянського автопрому. При цьому середній вік вантажівок масою понад 3,5 тони, проданих на внутрішньому ринку у вересні 2023 року, склав 24,5 року - на 0,7 року менше, ніж минулого місяця, та аж на 1,1 року більше, ніж у вересні-2022. Через низьку купівельну спроможність придбати нове авто важко, а привезти вживане з-за кордону складно через законодавчі обмеження: діє обмеження екологічного стандарту не нижче «Євро-5», а привозити вигідно лише авто віком до 5 років.
Найчастіше з-за кордону у вересні привозили фургони з гідробортом (49 шт.), контейнеровози (48 шт.) та фургони (26 шт.). Також популярними були фургони-рефрижератори з гідробортом (13 шт.) та бетонозмішувачі (13 шт.).
У вересні на перше місце за популярністю вживаних вантажівок піднявся MAN TGL (37 шт.), а на друге - Mercedes-Benz Atego (33 шт.). Mercedes-Benz Sprinter (22 шт.) посунувся аж на третє місце, хоча довгий час займав позицію лідера в сегменті імпорту вантажівок з пробігом.
До п'ятірки найпопулярніших імпортних вантажних авто у вересні потрапили також MAN TGX (22 шт.) та Iveco Daily (22 шт.).
Середній вік імпортних вживаних вантажівок масою понад 3,5 тони, вперше зареєстрованих у вересні 2023 року, склав 8,3 року - на 0,6 року менше, як місяць тому, та на 2,2 року менше, ніж у вересні-2022.
Серед нових імпортних вантажівок у вересні вперше зареєстрували нових вантажних самоскидів (19 шт.), фургонів (11 шт.) та автокранів (4 шт.). Також номерні знаки вперше отримали 3 нові сміттєвози та 3 контейнеровози.
Найпопулярнішою новою вантажівкою у вересня виявився інкасаторський фургон Reform 0405032G (на базі Ford Transit), виготовлений українським підприємством: таких зареєстрували 45 шт. Друге місце зайняла Scania P-Series (8 шт.), а третє - самоскид СБМ МДКЗ 26-28 (на базі JAC N200), також виготовлений в Україні.