Українські НПЗ мають гарні перспективи для відновлення

19:51 19.09.2023
Українські НПЗ мають гарні перспективи для відновлення

Після закінчення війни українські нафтопереробні заводи будуть мати швидшу окупність інвестицій, що стане шансом для відродження цієї галузі. Таку думку у своїй авторській колонці висловив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

«Війна повністю змінила систему координат на паливному ринку. Зникли дешеві російські й білоруські нафтопродукти, а отже внутрішній виробник після відновлення буде конкурувати з дорогим європейським імпортом. Іншими словами, заробляти набагато більше», - пише експерт.

Це вже, з його слів, довели міні-НПЗ, які попри примітивну технологію переробки отримали рекордні прибутки у 2022-2023 роках.

«Отже, в перспективі українські НПЗ будуть мати швидку окупність інвестицій, і це шанс відродити цю галузь, яка ледь жевріла, а потім була добита російськими ракетами», - вважає Сергій Куюн.

На його переконання, потенційно в орбіту державного оператора («Укрнафта» - ред.) можуть потрапити «НПК-Галичина» (Дрогобицький НПЗ), який заборгував «Укрнафті» 9,4 млрд грн і арешту майна якого вона добивається у судах, й націоналізований Одеський НПЗ.

«Зараз розглядається варіант передачі АРМА Одеського НПЗ заводу «Укртатнафта», рештки якого знаходяться під управлінням «Укрнафти». Не знаю, навіщо це команді Корецького, адже, крім витрат на охорону тих руїн, розраховувати там нема на що - все розграбовано. Навіть у перспективі ОНПЗ є дуже проблемним через особливості розташування фактично у межах Одеси й багато інших нюансів», - пише експерт.

Дрогобицький НПЗ, з його слів, на цьому тлі виглядає набагато перспективнішим. Він логістично не конкурує з Кременчуцьким НПЗ, має нафтопровід з Південного порту і можливості для збільшення виробництва.

«Взагалі відродження НПЗ - дуже цікава тема, впевнений, що нею можуть зацікавитись і приватні (в гарному сенсі слова) компанії з сектору видобутку або продажу пального. Наприклад, та ж ОККО, яка має доступ до міжнародних кредитних ресурсів», - резюмував очільник «А-95».

Він також висловив сумнів щодо інвестицій з боку групи «Приват» у будь-який сфері паливного ринку.

Нагадаємо, до повномасштабного вторгнення росії в Україну працювали лише Кременчуцький і Шебелинський заводи, які забезпечували до 20% ринку світлих нафтопродуктів. Всі інші - Лисичанський, Одеський, Дрогобицький, Надвірнянський і Херсонський - зупинилися у 2005-2014 роках.


Источник: enkorr
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024