Канада переконала Volkswagen і Stellantis побудувати заводи з виробництва електромобілів у себе, але це заохочування інвестицій відбулося у формі значних фінансових стимулів, які, як виявилося, можуть окупатися десятиліттями.
Бюджетний наглядовий орган Канади заявив, що країна буде змушена дотримуватись своєї угоди щодо субсидіювання з автовиробниками протягом 20 років, і це тільки якщо виробництво на двох заводах буде запущено до 2024 року. Це суперечить коментарям, зробленим прем'єр-міністром Джастіном Трюдо під час запуску заводу Volkswagen, який стверджував, що економічні вигоди від проекту Канада відчує менш ніж за п'ять років.
Фабрика Stellantis-LG отримала гарантії у 15 мільярдів канадських доларів (11 мільярдів доларів США) у вигляді стимулів від федерального уряду Канади та провінції Онтаріо, тоді як преміювання Volkswagen сягнуло 13 мільярдів канадських доларів (9,6 мільярдів доларів США) у вигляді податкових кредитів і 700 мільйонів канадських доларів у вигляді гранту.
Поклади корисних копалин у Канаді мають стати ключовим фактором у плані країни відмовитися від акумуляторів китайського виробництва. Окрім того, уряд країни прагнув залишити весь виробничий процес у межах Канади.
Розклад бюджетного наглядового органу змусив декого поставити під сумнів рішення запропонувати такі значні стимули, але міністр інновацій, науки та промисловості Канади Франсуа-Філіп Шампань та високопоставлені особи автомобільної промисловості кажуть, що цифра у 20 років вводить пересічних громадян в оману.
Вони кажуть, що такий розрахунок враховує лише державні доходи від виробництва елементів живлення та модулів, а не ширші переваги від розміщення заводів, розташованих у регіоні, які можуть мати позитивний вплив на все – від виробництва автомобілів до гірничодобувної промисловості та навіть підприємств громадського харчування та сфери відпочинку.