Серпень став черговим місяцем, коли на ринку зафіксували найбільшу кількість продажів електричних авто в усіх сегментах - внутрішніх перепродажах, імпорті вживаних та реєстрації нових. При цьому вперше зростання у порівнянні з попереднім місяцем склало 1000 угод. Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій таких авто протягом липня та визначили ТОП-20 моделей в трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових авто з електричним двигуном.
У серпні українці придбали більш як 5,6 тисячі нових та вживаних електромобілів. Це на 115,4% більше, ніж у серпні минулого року; та на 21,7% більше, ніж у липні-2023. Уже традиційно це виявилося черговим місячним рекордом продажів електромобілів в Україні. Проте вперше кількість продажів електричних авто зросла аж на 1000 угод за один місяць.
Серед загальної кількості електричних авто у червні, 98,9% були легковими, вантажними - 1,1% (59 шт.).
Більш ніж половину електромобілів (56,3%, 3 149 шт.) привезли вживаними з-за кордону. Такий показник виявилися найбільшим в імпорті вживаних електромобілів до України за один місяць.
На внутрішньому ринку придбали 31,3% від загальної кількості проданих автомобілів з електричним двигуном (1 754 шт.).
Новими купили 12,4% машин (693 шт.).
Загалом за перших 8 місяців 2023 українці привезли з-за кордону 15,8 тис. вживаних електричних транспортних засобів та 4,1 тис. нових. Можна констатувати, що інтерес українців до електричних авто зростає в усіх сегментах. Вживані електромобілі українці обирають, в першу чергу, через їх нижчу вартість, проте частина із них - це фактично нові або майже нові автомобілі з Китаю віком 1-2 роки, котрі під час імпорту оформляють як вживані.
Станом на кінець серпня 2023 року, за підрахунками Інституту досліджень авторинку, загальний парк автомобільної техніки з електричним двигуном складає 67 450 штук, зареєстрованих в Україні (за винятком знятих з обліку у зв’язку з вибракуванням та вивезенням за кордон): 65 375 легкових, 2 070 вантажних та 5 автобусів.
Окрім «нульової» ставки розмитнення купівля електромобілів зростає через збільшення пропозиції, кажуть в Інституті досліджень авторинку: з однієї сторони модельні ряди автовиробників постійно розширюються, з іншої - зростає кількість вживаних електричних авто на ринку. Також на динаміку впливає подорожчання пального в Україні.
Першість, як і раніше, на внутрішньому ринку електричних авто займає Nissan Leaf. У серпні щодо таких уклали 449 угод купівлі-продажу, що кількісно втричі перевищує показники другого номера в рейтингу. Середній вік цієї моделі у серпні склав 8,4 року, тобто, йдеться про відносно недорогі електромобілі, котрі обирають через оптимальне співвідношення ціни та якості.
На другому місці в списку - найбюджетніша модель Tesla - Model 3, щодо якої уклали 154 угоди. Середній вік цього авто менший: 3,5 року.
Третє місце, як і минулого місяця, зайняв Volkswagen E-Golf (139 шт.) із середнім віком 6,5 року.
На четверте місце піднялася Tesla Model S (96 шт.), на п'ятому залишився Renault Zoe (95 шт.).
Як і на внутрішньому ринку, в сегменті «свіжопригнаних» електромобілів першість у серпні зберігає Nissal Leaf (503 шт.).
На другому місці залишається Volkswagen E-Golf (421 шт.), на третьому - Tesla Model 3 (361 шт.). Четверте місце залишила за собою Tesla Model Y (219 шт.), а п'яте - Renault Zoe (183 шт.).
Загалом перша п'ятірка найпопулярніших вживаних електромобілів з-за кордону у серпні 2023 року залишилася незмінною у порівнянні з минулим місяцем: вподобання українців виявилися стабільними.
Незмінним лідером в сегменті нових електромобілів залишається Volkswagen ID.4, яких у серпні вперше зареєстрували 271 шт. На другому місці залишився Volkswagen ID.6 (61 шт.). Обидві позиції включають значну частину моделей, які виготовляють в Китаї для місцевого внутрішнього ринку.
На третьому місці несподівано опинилася Audi Q8 e-tron (40 шт. в серпні), посунувши на одну сходинку донизу Toyota bZ4X, яких зареєстрували 39 шт.
Замикає першу п'ятірку Honda e:NP1 (20 шт.), котру також виготовляють для китайського ринку.