Аналітики UBS Group вважають, що західні автовиробники можуть втратити до однієї п'ятої своєї частки на світовому ринку через зростаючу кількість китайських автовиробників, що випускають електромобілі, про це повідомляє Bloomberg.
У звіті, опублікованому 31 серпня, стверджується, що частка західних автовиробників на світовому автомобільному ринку, що становила 81% у 2022 році, до 2030 року знизиться до 58%, а частка Tesla підскочить з 2% у 2022 році до 8% у 2030-му. Аналітики UBS Group особливо оптимістичні щодо BYD, вказуючи на те, що китайська фірма майже подвоїть свою частку на автомобільному ринку до кінця десятиліття.
UBS вияснив, що 75% усіх нових BYD виробляються власними силами компанії. Саме тому цей бренд має 25% цінову перевагу перед північноамериканськими та європейськими брендами, і саме тому він зміг знизити ціну своїх нових електромобілів.
Крім того, менше 10% деталей, що використовуються автомобілями BYD, надходять від іноземних постачальників, що дозволяє автовиробнику практично повністю контролювати ланцюжок поставок. Також повідомляється, що BYD має 15% перевагу у вартості в порівнянні з Tesla Model 3, які в даний час виробляються в Китаї.
За даними аналітиків, на частку китайських автовиробників до 2030 року може припадати 33% усіх продажів нових автомобілів у світі.
«У нашому базовому сценарії частка китайських виробників оригінального обладнання на світовому ринку зросте з 17 до 33% до 2030 року, при цьому європейські OEM-виробники побачать найбільшу втрату частки ринку. Частка застарілих OEM-виробників на світовому ринку може впасти з 81% до 58% у період до 2030 року», - заявив аналітик UBS Патрік Хаммел.
Після публікації цього звіту UBS знизив рейтинги Volkswagen і Renault, зазначивши, що обидві компанії зазнають конкуренції з боку китайських автовиробників та Tesla по всій Європі. У записці для клієнтів аналітик UBS Девід Лесн припустив, що частка Renault на європейському ринку може скоротитися з нинішніх 10% до 7% в 2030 році.