Ростити бізнес і запускати нові напрямки, орієнтуючись на виручку та свою інтуїцію, вже недостатньо. Висока конкуренція та зростаючі вимоги клієнтів до сервісу задають високу планку. Щоб стабільно виходити в плюс і збільшувати прибутковість компанії, потрібно розуміти, у що інвестувати. Допомогти може аналітика на основі масивів перевірених даних. Експерти Інституту досліджень авторинку вперше презентували публічну аналітику сфери СТО. Джерелом стали дані про більш як 20 тисяч звернень на станції технічного обслуговування, які користуються системою для автоматизації бізнесу RemOnline.
Найбільше звернень за один місяць користувачі RemOnline зафіксували у місті Києві: понад 9 тисяч. Активними були також автомобілісти у Київській області: 1,7 тисячі звернень. Загалом записи про візити на СТО у столиці та області зайняли майже 46% від загальної кількості по Україні.
Третє місце зайняла Дніпропетровська область (1,2 тис. звернень або ж 6,1%). До першої п'ятірки також потрапили Львівщина (1,2 тис. звернень, 5,9%) та Чернівецька область (1,1 тис. звернень, 5,5%).
Найменше звернень користувачі RemOnline зафіксували у Кіровоградській, Рівненській та Тернопільській областях.
Найбільше українські автомобілісти звертаються на станції технічного обслуговування на початку місяця: 1 та 2 числа. Також активність була більшою на початку тижня: у понеділок та вівторок. Найменше звернень відповідно у п'ятницю, суботу та неділю.
Найчастіше на СТО, котрі користуються RemOnline, зверталися власники автомобілів 2019 року випуску: 1,2 тис. разів, або ж у 9,3% випадків. На другому місці - автомобілі, виготовлені у 2020 році (1.1 тис., 8,4%), а на третьому - 2021 (1 тис., 7,3%). При цьому машин 2022 та 2023 років випуску - мізерна кількість. Це можна пояснити тим, що власники одно- та дворічних автомобілів обслуговують їх в офіційних дилерів, оскільки на них ще діє гарантія. Останні, своєю чергою, використовують власні системи обліку, не використовують RemOnline та, відповідно, не потрапили до вибірки. Натомість власники машин 2019-2021 років випуску можуть надавати перевагу сучасним та прогресивним СТО, котрі користуються системою RemOnline, оскільки не хочуть експериментувати із «гаражними» автосервісами, кажуть експерти Інституту досліджень авторинку. Підтвердженням цієї думки може бути також факт, що кількість звернень різко зменшується в категоріях авто старших 2003 року, тобто віком понад 20 років.
Також на фоні інших виділяються автомобілі 2007-2008 років випуску (5,9% та 6,7% відповідно). Це наслідок найбільшої кількості таких машин загалом серед активної частини парку.
Найбільше візитів за один місяць здійснили власники Renault - понад 3,1 тисячі. Також активно ремонтували BMW та Volkswagen - 2,7 тис. та 1,9 тис. відповідно.
Загалом ТОП-15 найпопулярніших марок, котрі зверталися протягом місяця до СТО, що використовують RemOnline, виглядає так:
За статистикою, сформованою на основі даних, наданих RemOnline, найбільше на ремонт автомобіля витрачають власники Porsche. Середній чек під час візиту на СТО таких машин склав майже 16 тисяч гривень. На другому місці несподівано виявився корейський SsangYong (середня вартість ремонту 11,3 тис. грн), а не третьому - німецьке BMW із середнім чеком 9,9 тис. грн.
Також в п'ятірку марок авто, власники яких тратять найбільше за один візит на СТО, потрапили комерційні Iveco (9,8 тис. грн) та MAN (9,3 тис. грн).
Найменшими середні витрати були у власників російсько-радянських ВАЗ/Lada (1,8 тис. грн), китайських Chery (2,1 тис. грн) та українсько-корейських Daewoo (2,3 тис. грн).
Найпопулярнішою моделлю на СТО серед користувачів RemOnline став Renault Logan: їх нарахували 1922 за місяць, а середній вік склав 4,4 року. На другій сходинці опинився Peugeot 301 (714 шт.), із середнім віком 2,8 року, а третє місце зайняла одна з найпопулярніших моделей на внутрішньому ринку України - Volkswagen Passat (337 шт., середній вік 14,6 року).
З 15 найпопулярніших моделей найбільше потратилися власники BMW X5 (віком 11,7 року в середньому) - майже 13 тисяч гривень, а найменше - Renault Logan: 1317 грн.
Цікаво також розглянути регіональний аспект. Так, наприклад, у Волинській області в топ-5 найпопулярніших марок авто, котрі зверталися на СТО, виявилися одразу три моделі BMW: X5, 5 Series та 3 Series. У Київській області лідерами стали Volkswagen Passat, Skoda Octavia і Volkswagen Golf.
При цьому середній чек на ремонт найпопулярніших моделей на Волині та на Київщині суттєво відрізняється. Відмінним виявився також і середній вік машин. Це може бути пов'язаним із регіональною специфікою.
Так, Волинська область виконує роль так званого автомобільного хабу під час ввезення вживаних авто з-за кордону. Такі «свіжопригнані» авто проходять передпродажне обслуговування саме в цьому регіоні, проте не користуються офіційними сервісами, котрі використовують власні CRM-системи. Тому такі, хоч і не нові, проте преміумбренди потрапляють до статистики системи RemOnline, пояснюють експерти Інституту досліджень авторинку.
Натомість у Київській області, де відповідно до статистики авторинку автомобілі на ринку дещо новіші та дорожчі, у статистику потрапили більш «народні» машини. Це може бути пов'язане з тим, що власники новіших автомобілів у столичному регіоні надають перевагу гарантійному обслуговуванню на офіційних сервісах, відповідно вони не потрапили до системи RemOnline.