Трейдери очікують зростання попиту на дизпальне у вересні

14:16 26.08.2023
Трейдери очікують зростання попиту на дизпальне у вересні

Ситуація на основних напрямках постачань дизельного пального залишається без змін. Слабкий внутрішній попит і високі ціни перешкоджають зростанню обсягів імпорту продукту в Україну. Проте у вересні очікується незначне зростання продажів. Про це enkorr повідомили учасники ринку.

Наприкінці серпня автомобільні партії дизпального зі східних терміналів Польщі пропонуються з преміями +$55-80/т до північно-європейських котирувань. Українські імпортери повідомляють, що іноді вдається придбати обсяги з меншою націнкою, в свою чергу польські постачальники кажуть, що це поодинокі випадки.

За відчуттями польських трейдерів, попит на дизельне пальне залишається низьким по обидва боки кордону. Але рентабельність продажів у Польщі почала зростати. Orlen усе літо пропонував пальне за найнижчими на ринку цінами. З одного боку, це змушувало приватні компанії продавати дизпальне зі збитком, а з іншого, призвело до зменшення обсягів вільного ресурсу у державного концерну.

«Orlen перед виборами підтримує низькі ціни на пальне. З цієї причини всі купували пальне в Orlen, і тепер у концерну немає пального», - каже представник польської мережі АЗС.

«Нещодавно Orlen почав лімітувати продажі дизпального своїм клієнтам, це дозволило незалежним трейдерам підвищити премію до орленівських цін», - каже представник польської компанії.

За оцінками співрозмовника, зараз приватні компанії продають дизпальне у гурті на польському ринку щонайменше на 300 зл/т ($75/т) дорожче від цін Orlen. Утім, попри зростання рентабельності продажів у Польщі, український напрямок зберігає свою привабливість.

На балтійських базисах автомобільні партії дизельного пального продаються на $45-65/т вище від котирувань USLD CIF NWE. Компанія Orlen Lietuva, основний постачальник нафтопродуктів у регіоні, з наступного тижня підвищила ціни реалізації дизпального приблизно на €13-15/т.

На дунайських терміналах більша частина ресурсу пропонується з преміями +$110-115/т. Націнки зросли порівняно з серединою серпня, оскільки з півдня практично зник дешевий продукт, що постачався з турецьких портів. Але дорожчий ресурс продавати складніше, про що свідчать дані щодо обсягів імпорту. Згідно з інформацією enkorr, минулого тижня українські компанії розмитнили лише 16 тис. тонн морського ресурсу, це найменший обсяг із кінця квітня.

На болгарських терміналах у Русе автомобільні партії дизпального продавалися з преміями +$65-80/т, у порту «Констанца» продукт у середині серпня пропонується на $65-70/т дорожче від цін на дизель на умовах CIF Med.

Протягом серпня на українському ринку дизельного пального спостерігався слабкий попит, зумовлений насамперед низьким споживанням палива підприємствами аграрного сектору.

«Пшеницю зібрали з полів, але далі її не везуть, бо ніхто не хоче продавати за копійки. Тому наразі переміщення врожаю по території країни мінімальні. Щороку в цей період можна було бачити потік зерновозів на Одещину, зараз такого немає», - каже власник мережі Prime Дмитро Льоушкін.

Співрозмовник зазначає, що у вересні варто чекати пожвавлення попиту на дизпальне, оскільки агрохолдинги почнуть збирати соняшник, кукурудзу й деякі інші культури.


Источник: enkorr
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2015