Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у червні та визначили ТОП брендів в трьох сегментах напівпричепів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.
Як і в продажах сідлових тягачів, у липні активність сегменті напівпричепів знизилася. Протягом другого місяця літа 2023 року українці придбали 3,2 тисячі нових та вживаних напівпричепів. Це на 22% менше, ніж за аналогічний період минулого 2022 року, та на 15,8% менше, ніж у червні-2023.
За підсумками липня 53,2% від усіх напівпричепів купили на внутрішньому ринку (1,7 тис. угод). З-за кордону привезли 1,2 тис. вживаних напівпричепів, що склало 37,6% від загальної кількості.
Новими придбали 9,3% напівпричепів (300 шт.). З них 41 штуку виготовили в Україні, а решта 259 шт. були імпортовані новими з-за кордону.
Найбільш затребуваними на внутрішньому ринку у липні виявилися напівпричепи-самоскиди. Таких придбали 27,5% або 474 шт. кількісно. Також популярністю користувалися контейнеровози (14%, 242 шт.) і бортові тентовані напівпричепи (12,9%, 223 шт.).
До ТОП-5 потрапили також бортові (9,7%, 167 шт.) та напівпричепи-рефрижератори (6,8%, 117 шт.).
Щодо брендів, то лідером внутрішнього ринку напівпричепів залишається німецький Shmitz. Серед усіх напівпричепів їх було 16,4% (282 шт.).
Друге і третє місця зайняли також німецькі бренди - Krone (176 шт., 10,2%) та Koegel (174 шт., 10,1%) відповідно.
На четвертому місці розмістився австрійський Schwarzmuller (75 шт., 4,4%), а на п'ятому - польський Bodex (65 шт., 3,8%).
З-за кордону протягом липня 2023 року найбільше привозили напівпричепи-самоскиди (35,6%, 434 шт.) і тентовані напівпричепи (20,6%, 251 шт.).
В перелік потрапили також тентовані платформи (10%, 122 шт.), контейнеровози (9%, 110 шт.) і напівпричепи-рефрижератори (7,1%, 86 шт.).
Першим в переліку найпопулярніших вживаних напівпричепів, привезених з-за кордону, виявився бренд Shmitz. Його частка склала 28,2% (344 шт.).
Друге місце посів бренд Krone (126 шт., 10,3%). На третьому місці розташувався Koegel (89 шт., 7,3%), а на четвертому - Wielton (55 шт., 4,5%).
Замикає п'ятірку Benalu (49 шт., 4%).
Понад половина усіх нових напівпричепів, проданих у липні, це напівпричепи-самоскиди (153 шт., 51%). Ще 12,7% зайняли напівпричепи-цистерни для небезпечних вантажів (38 шт.).
Третє місце з часткою 10,7% (32 шт.) зайняли цистерни, а четверте - рефрижератори (15 шт., 5%). Замикають ТОП-5 тентовані напівпричепи (14 шт., 4,7%).
Рейтинг брендів нових напівпричепів надалі очолює німецький Shmitz (22%, 57 шт.). Друге, третє і четверте місця зайняли польські виробники: Bodex (21,2%, 55 шт.), Zaslaw (11,2%, 29 шт.) та Wielton (8,1%, 21 шт.) відповідно.
Замикає першу п'ятірку турецький Dogan Yildiz (7,3%, 19 шт.).
Серед виготовлених в Україні найбільший попит мали цистерни для перевезення небезпечних вантажів - таких у липні вперше зареєстрували 13 шт., а також самоскиди (7 шт.) та платформи (6 шт.). Рейтинг брендів українських виробників напівпричепів, вперше зареєстрованих у липні, виглядає так: