Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у липні та визначили топ моделей в трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі - переобладнаних в Україні.
У липні українці придбали 2,7 тисячі вантажних автомобілів повною масою понад 3,5 тонни (окрім тягачів). Це на 42,1% більше, ніж за аналогічний період минулого року, та майже стільки ж, як у червні-2023 (+0,3).
Більшість із вантажівок придбали на внутрішньому ринку: 86,2% (2,3 тис. шт.). З-за кордону привезли вживаними 6,8% вантажних автомобілів (182 шт.).
Нових вантажівок у липні придбали більше: 63 імпортних (найбільший показник за останні 12 місяців) та 120 переобладнаних в Україні (сумарно 186 шт., 7%).
У липні найбільш затребуваними на внутрішньому ринку залишаються самоскиди (758 шт.), фургони (404 шт.), бортові (284 шт.), платформи (118 шт.) та фургони рефрижератори (96 шт.)
Уже багато місяців поспіль лідером внутрішніх перепродажів залишаються вантажівки на базі Mercedes-Benz T1/T2. У червні щодо таких уклали 166 угод купівлі-продажу. Попри те, що ці моделі зняті з виробництва понад 20 років тому, українці активно їх купують, в першу чергу - через складну економічну ситуацію та неможливість придбати новіший автомобіль. Платформу цих моделей використовують для різноманітних надбудов, встановлюють додаткове навісне обладнання та переобладнують під спеціальні потреби, попри їх поважний вік.
На другому місці залишається радянсько-російський КамАЗ 5320 (113 шт.). Третю сходинку зайняв Mercedes-Benz Sprinter (100 угод), який також використовують як платформу для різних надбудов.
Четверте місце зайняв Mercedes-Benz Atego (82 угоди), а замикає топ-5 найпопулярніших вантажівок червня Mercedes-Benz Atego (82 угоди).
Примітно, що 10 із 20 найпопулярніших вантажівок виявилися моделями російсько-радянського автопрому. При цьому середній вік вантажівок масою понад 3,5 тони, проданих на внутрішньому ринку у липні 2023 року, склав 25 років - на 0,3 року більше, ніж минулого місяця, та аж на 2,4 року більше, ніж у липні-2022. Через низьку купівельну спроможність оновити автомобільний парк придбати нове авто складно, а привезти вживане з-за кордону складно через законодавчі обмеження: діє обмеження екологічного стандарту не нижче «Євро-5», а привозити вигідно лише авто віком до 5 років.
Найчастіше з-за кордону у липні привозили фургони з гідробортом (44 шт.), фургони (21 шт.) та контейнеровози (19 шт.). Також популярними були фургони-рефрижератори (15 шт.) та тентовані платформи (14 шт.).
В липні на перше місце за популярністю вживаних вантажівок повернувся Mercedes-Benz Sprinter (27 шт.). Вживаний Mercedes-Benz Atego посунувся на другу сходинку - таких привезли 23 штуки. Третє місце зайняв MAN TGL (21 шт.), а четверте - Iveco Daily (18 шт.). Замикає топ-5 MAN TGX (13 шт.).
Середній вік імпортних вживаних вантажівок масою понад 3,5 тони, вперше зареєстрованих у червні 2023 року, склав 9,1 року - на 0,2 року більше, як місяць тому, та на 2,1 року менше, як у липні-2022.
Серед нових імпортних вантажівок у червні вперше зареєстрували нових вантажних фургонів (34 шт.), самоскидів (15 шт.) і паливозаправників (5 шт.). Також номерні знаки вперше отримали 5 нових автокранів, а також по одному фургону-рефрижератору з гідробортом, фургону-рефрижератору, контейнеровозу, та бортовому тентованому з гідробортом.
Найпопулярнішою новою вантажівкою у червні виявився Volkswagen Crafter (15 шт.). Друге місце зайняв Renault Master (6 шт.), а третє - Scania G-Series (6 шт.).
Серед переобладнаних в Україні вантажівок масою понад 3,5 т найпопулярнішими у червні були фургони (17 шт.), самоскиди (17 шт.) та сміттєвози (14 шт.). Також популярністю користувалися бортові тентовані (13 шт.) та бортові (8 шт.).
Лідерами стали Reform 0201022G (фургон на базі Citroen Jumper, 10 шт.), АВ СПЛАВ E2AA18H17-4025 (6 шт.) та СКС IVAT280-01БП (4 шт.).