Майже кожен місяць приносить рекорд продажів електромобілів в Україні: у липні з-за кордону привезли найбільшу кількість вживаних «електричок». Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій таких авто протягом липня та визначили ТОП-20 моделей в трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових авто з електричним двигуном.
У липні українці придбали більш як 4,6 тисячі нових та вживаних електромобілів. Це на 70,4% більше, ніж у липні минулого року; та на 1,3% більше, ніж у червні-2023. І це - черговий місячний рекорд продажів електромобілів в Україні.
Серед загальної кількості електричних авто у червні, 98,9% були легковими, вантажними - 1,1% (51 шт.).
Більш ніж половину електромобілів (59,1%, 2 727 шт.) привезли вживаними з-за кордону. Такі показники виявилися рекордними в історії «електричного» сегменту українського авторинку: як частка, так і кількість виявилися максимальними за підсумками місяця. Ввезенню таких машин сприяє «нульова» ставка розмитнення: оформлення авто в Україні виходить суттєво дешевшим, бо, на відміну від авто з ДВЗ, не потрібно сплачувати ПДВ (20% від вартості) і мито (10% від вартості), а акцизний податок - мінімальний (1 євро за 1 кВт місткості батареї).
На внутрішньому ринку придбали 28,6% від загальної кількості проданих автомобілів з електричним двигуном (1 321 шт.).
Новими купили 12,2% машин (564 шт.). Таким чином, після минуломісячного рекорду продажу нових «електричок», продажі дещо зменшилися.
Станом на кінець липня 2023 року, за підрахунками Інституту досліджень авторинку, загальний парк автомобільної техніки з електричним двигуном складає 64 307 штук, зареєстрованих в Україні (за винятком знятих з обліку у зв’язку з вибракуванням та вивезенням за кордон): 62 266 легкових, 2 036 вантажних та 5 автобусів.
На думку експертів Інституту досліджень авторинку, електромобілі - новий сектор на авторинку, що активно зростатиме й надалі, адже кількість електричних модифікацій в модельних рядах автовиробників лише збільшується. В Україні це відбувається завдяки розширенню пропозиції та зростання попиту на бюджетні моделі. Головним драйвером виступає висока ціна на пальне, яка зростає. Натомість в частині електромобілів групи «преміум» збільшення темпів торгів не настільки помітне, воно скоріш залежить від появи нових моделей у того чи іншого виробника.
Перше місце на внутрішньому ринку, з великим відривом від найближчих конкурентів, займає Nissan Leaf. У червні щодо таких уклали 359 угод купівлі-продажу. Очолює рейтинг ця модель уже кілька років поспіль, а обирають такі авто, в першу чергу, через їх доступність - достатню пропозицію на ринку та порівняно невелику ціну.
На другому місці в списку - найбюджетніша модель Tesla - Model 3, щодо якої уклали 127 угод.
Третє місце зайняв Volkswagen E-Golf (107 шт.).
Четверту сходинку зайняв Volkswagen ID.4 (88 шт.), а п'яту - Renault Zoe (58 шт.), посунувши Tesla Model S - і це єдина зміна у порівнянні з минулим місяцем.
Як і на внутрішньому ринку, в сегменті «свіжопригнаних» електромобілів першість у червні зберіг Nissal Leaf (509 шт.).
На другому місці залишається Volkswagen E-Golf (377 шт.), інтерес до котрого лише зростає останні кілька місяців.
Третю сходинку зайняла бюджетна Tesla Model 3 (275 шт.), а на четверту піднялася Tesla Model Y (181 шт.).
Замикає п'ятірку Renault Zoe (148 шт.).
Перше місце за підсумками липня залишається за Volkswagen ID.4 (202 шт.). Одну позицію додав Volkswagen ID.6 (46 шт.), продажі котрого подвоїлися, та дозволили зайняти друге місце в рейтингу.
Ну третьому місці опинилася Toyota bZ4X - таких зареєстрували 38 шт. Продажі Honda M-NV зменшилися - у липні вперше зареєстрували лише 27 таких, тому модель опустилася на дві сходинки донизу.
Замикає першу п'ятірку Honda e:NS1 (20 шт.), що опустилася сюди із 4 місця.