Експерти Інституту досліджень авторинку визначили, як у червні змінилися частки авто з точки зору пального серед внутрішніх перепродажів, імпорту вживаних та продажах нових авто, а також динаміку встановлення газобалонного обладнання. Виявилося, що на підвищення цін на пальне українці відреагували встановленням одразу двох рекордів: максимальної частки електромобілів в структурі продажів та максимальної кількості переобладнання авто для роботи на зрідженому газі (встановлення ГБО).
Протягом червня 2023 року українці найчастіше обирали бензинові транспорті засоби. Таких придбали 39,1% (47,1 тис.) від загальної кількості угод купівлі-продажу нових та вживаних транспортних засобів - легковиків, вантажних авто усіх категорій та автобусів. Якщо до них додати автомобілі зі встановленим ГБО (17,6%, 21,2 тис.) та машини з гібридними двигунами (2,1%, 2,6 тис.), то авто на бензині складатимуть абсолютну більшість: 58,8% від загальної кількості продажів.
Частка дизельних авто склала 37% (44,6 тис.). Машин, обладнаних двигуном для роботи виключно на газовому пальному було 0,3% від загальної кількості (412 шт.).
Частка електромобілів склала 3,8% (4,6 тис.) від загальної кількості.
Якщо порівнювати із попереднім місяцем (травень-2023), то частка дизельних авто дещо зросла (з 36,4% до 37%). Частка електромобілів зросла із 3,3% до 3,8%. Такий показник виявився удвічі більшим, ніж в червні-2022, та загалом максимальним на українському авторинку.
Натомість частки усіх решта типів двигуна знизилася: бензинових - з 39,9% до 39,1%; гібридних - з 2,2% до 2,1%; машин з ГБО (з 17,9% до 17,6%); «газових» - з 0,4% до 0,3%.
На внутрішньому ринку у червні переважали бензинові автомобілі - таких угод було укладено 39,7% (36,9 тис.); транспортних засобів із газовою установкою було 21,9% (20,4 тис. угод). Дизельні автомобілі були в меншості: 35,4% (32,9 тис. угод).
Серед усіх автомобілів на внутрішньому ринку 1,5% були електричними (1,4 тис.), 1,2% - гібридними (1,1 тис.) і 0,4% - виключно газовими (360 уг.).
У червні, якщо порівняти показники із попереднім місяцем, частка дизельних авто стала дещо більшою (35,4% замість 34,7%), бензинових і гібридних - дещо меншою (39,7% замість 40,2% і 1,3% замість 1,2% відповідно). Частки електромобілів (1,5%), автомобілів з ГБО (21,9%) та газовими двигунами (0,4%) залишилися незмінними.
З-за кордону у червні найбільше привозили вживані транспортні засоби з дизельним двигуном (44%, 9,2 тис.). Частка бензинових авто склала 37,1% (7,7 тис.). Проте якщо до цього показника додати частки машин з ГБО (4,1%, 862 шт.) та гібридних транспортних засобів (2,1%, 432 шт.), які також фактично є бензиновими, сумарна їх частка складе 43,3%.
Вживаних газових транспортних засобів з-за кордону майже не привозять - таких було лише 0,2% (52 шт.).
Електромобілі з пробігом минулого місяця привозили у 12,5% випадків (2,6 тис.). Це - абсолютний рекорд цього сегмента ринку.
У порівнянні з травнем-2023, у червні частка дизельних авто зменшилася (з 45,5% до 44%). Також дещо зменшилась частка бензинових авто і машин з ГБО - з 37,8% до 37,1% та 4,2% до 4,1% відповідно. Зросли частки гібридів (з 2% до 2,1%) та електромобілів - з 10,3% до 12,5%. Частка газових авто не змінилася (0,2%).
Найпопулярнішими у червні стали нові транспортні засоби з дизельними двигунами. Серед усіх вперше зареєстрованих нових машин таких було 37,8% (2,5 тис. шт.).
Бензинових транспортних засобів було 37,2% (2,5 тис.), гібридних - 15,5% (1 тис.), із заводським ГБО - 0,4% (26 шт.). Разом їх частка склала 53,1%.
Частка електромобілів склала 9,1% (602 шт.).
У порівнянні з травенем-2023, кількість бензинових авто зменшилась з 40,9% до 37,2%. Частка дизельних машин зросла з 34,8% до 37,8%, гібридних машин - з 14,9% до 15,5%, що виявилося максимальним показником в цьому сегменті ринку. Частка транспортних засобів з ГБО дещо знизилась (з 0,7% до 0,4%).
Частка електромобілів зросла з 8,7% до 9,1%.
Протягом червня українці зареєстрували переобладнання 5,8 тисячі авто для роботи на газобалонному обладнанні. Це - на 5,5% більше, ніж у травні-2023 та на 87,1% більше, ніж у червні-2022. Активність з переведення автомобілів для роботи на газу суттєво зросла: такий місячний показник востаннє був зафіксований у липні 2021 року. Це може бути реакцією на підвищення цін на пальне.