Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні протягом червня та визначили топ моделей в трьох сегментах автобусів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.
У червні 2023 року українці придбали 890 нових та вживаних автобусів. Такий показник на 57,8% більший, ніж за аналогічний період минулого року та на 13,2% більший, ніж у травні-2023. Таким чином, показники авторинку в сегменті продажів автобусів також наближаються до рівня, який був до початку повномасштабного вторгення.
Більшість автобусів купили на внутрішньому ринку: 749 штук, що склало 84,2% від загальної кількості. Це найбільша частка за останні 9 місяців.
З-за кордону привезли 9,1% вживаних автобусів від загальної кількості: 81 штуку. Таким чином, частка вживаних імпортних автобусів в структурі ринку виявилася найменшою з січня 2019 року (тоді цей показник був зафіксований на рівні 7,3%).
Також у червні вперше зареєстрували 60 нових автобусів: 56 із них були виготовлені або переобладнані в Україні (6,3%), 4 шт. імпортували з-за кордону 0,4%).
Лідером внутрішніх перепродажів стабільно залишаються автобуси на шасі Mercedes-Benz Sprinter (168 шт.). Значна частина цих транспортних засобів була переобладнана у пасажирські автобуси із вантажних авто.
На другому місці опинилися автобуси на базі Mercedes Benz T1 та T2 (97 шт. сумарно), які не випускаються з середини 90-х років минулого століття. Цей пункт також включає вантажні транспортні засоби, які свого часу були переобладнані в автобуси.
Третє місце посіли українські автобуси БАЗ/ЧАЗ А079 «Еталон» (79 шт.), а четверте - Богдан/Ataman A-092 (46 шт.).
Замикає п'ятірку найпопулярніших моделей червня на внутрішньому ринку автобуси на базі Volkswagen LT (45 шт.).
Загалом на внутрішньому ринку більшість складають автобуси малої та середньої вмістимості. При цьому 5 із 20 моделей - це моделі, побудовані на базі агрегатів російського виробництва.
Внаслідок великої кількості законодавчих обмежень, з-за кордону сьогодні привозять небагато автобусів, а частка імпорту в структурі продажів зменшується. На такі транспортні засоби діє обмеження екологічного стандарту не нижче «Євро-5», а розмір акцизного податку у 50 разів більший на автобуси віком понад 8 років, що робить їх імпорт економічно невигідним.
В червні з-за кордону найчастіше привозили вживані автобуси на базі Mercedes-Benz Citaro (13 шт.). На другому місці - Mercedes-Benz Sprinter (9 шт.). Третю сходинку зайняв VDL Ambassador (6 шт.).
Більшість нових автобусів, які українці вперше зареєстрували у червні 2023 року, це продукція українських підприємств. Так, перше місце зайняв Богдан/Ataman A-092 (33 шт.).
На другому місці розмістився Богдан/Ataman A-093 (13 шт.), а на третьому - БАЗ А081 «Еталон» (6 шт.).