Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у червні та визначили топ брендів в трьох сегментах напівпричепів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.
Оскільки ринок напівпричепів нерозривно пов'язаний з продажами сідлових тягачів, на ньому прослідковуються ті ж процеси: так, у червні активність в цьому сегменті зросла. Протягом першого місяця літа 2023 року українці придбали 3,8 тисячі нових та вживаних напівпричепів. Це так само як за аналогічний період минулого 2022 року, та на 18,8% більше, ніж у травні-2023.
За підсумками червня, 54,9% від усіх напівпричепів купили на внутрішньому ринку (2,1 тис. угод). З-за кордону привезли 1,4 тис. вживаних напівпричепів, що склало 37,3% від загальної кількості. Це найнижчий показник з початку повномасштабного вторгнення.
Новими придбали 7,8% напівпричепів (293 шт.). З них 41 штуку виготовили в Україні, а решта 252 шт. були імпортовані новими з-за кордону.
Найбільш затребуваними на внутрішньому ринку у червні виявилися напівпричепи-самоскиди. Таких придбали 26,2% або 544 шт. кількісно. Також популярністю користувалися контейнеровози (311 шт., 15%) і бортові тентовані напівпричепи (13,5%, 281 шт.).
До топ-5 потрапили також бортові (8,7%, 180 шт.) та тентовані напівпричепи (6,9%, 144 шт.).
Щодо брендів, то лідером внутрішнього ринку напівпричепів залишається німецький Shmitz. Серед усіх напівпричепів їх було 17% (354 шт.).
Друге і третє місця зайняли також німецькі бренди - Krone (233 шт., 11,2%, +1 позиція) та Koegel (208 шт., 10%, -1 позиція) відповідно.
На четвертому місці розмістився австрійський Schwarzmuller (97 шт., 4,7%), а на п'ятому - польський Bodex (95 шт., 4,6%).
З-за кордону протягом червня 2023 року найбільше привозили напівпричепи-самоскиди (34,9%, 493 шт.) і тентовані напівпричепи (20,6%, 291 шт.).
В перелік потрапили також тентовані платформи (10%, 141 шт.), контейнеровози (7,7%, 109 шт.) і напівпричепи-рефрижератори (7%, 99 шт.).
Першим в переліку найпопулярніших вживаних напівпричепів, привезених з-за кордону, виявився бренд Shmitz. Його частка склала 24,5% (346 шт.).
Друге місце посів бренд Krone (118 шт., 8,3%). На третьому місці розташувався Koegel (114 шт., 8,1%), а на четвертому - Fruehauf (52 шт., 3,7%).
Замикає п'ятірку Wielton (46 шт., 3,3%).
Майже половина усіх нових напівпричепів, проданих у червні, це напівпричепи-самоскиди (182 шт., 45,8%). Ще 20,4% зайняли напівпричепи-цистерни (81 шт.).
Третє місце з часткою 10,6% (42 шт.) зайняли тентовані напівпричепи, а четверте - тентовані платформи (37 шт., 9,3%). Замикають ТОП-5 напівпричепи-фургони (34 шт., 8,6%).
Рейтинг брендів нових напівпричепів очолив німецький Shmitz (27,2%, 122 шт.), друге місце зайняв Wielton (8,5%, 38 шт.), а третє - Everlast (7,6%, 34 шт.).
На четвертій сходинці розташувався бренд Bodex (7,6%, 34 шт.), а на п'ятій - Zaslaw (6,7%, 30 шт.).
Серед виготовлених в Україні найбільший попит мали цистерни для перевезення небезпечних вантажів - таких у червні вперше зареєстрували 18 шт., а також самоскиди (10 шт.) та платформи (5 шт.). Рейтинг брендів українських виробників напівпричепів, вперше зареєстрованих у червні, виглядає так: