Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у червні та визначили ТОП моделей в трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі - переобладнаних в Україні. Активність зросла майже на чверть.
У червні українці придбали 2,7 тисячі вантажних автомобілів повною масою понад 3,5 тонни (окрім тягачів). Це на 22,7% більше, ніж за аналогічний період минулого року, та на стільки ж більше, ніж у травні-2023.
Більшість із вантажівок у червні придбали на внутрішньому ринку: 85,1% (2,3 тис. шт.). З-за кордону привезли вживаними 8,1% вантажних автомобілів (218 шт.).
Нових вантажівок у червні придбали більше: 43 імпортних та 138 переобладнаних в Україні (сумарно 151 шт., 6,8%).
У червні найбільш затребуваними на внутрішньому ринку виявилися самоскиди (708 шт.), фургони (453 шт.), бортові (235 шт.), платформи (100 шт.) та бортові тентовані (99 шт.)
Уже багато місяців поспіль лідером внутрішніх перепродажів залишаються вантажівки на базі Mercedes-Benz T1/T2. У червні щодо таких уклали 158 угод купівлі-продажу. Попри те, що ці моделі зняті з виробництва понад 20 років тому, українці активно їх купують, в першу чергу - через складну економічну ситуацію та неможливість придбати новіший автомобіль.
На другому місці розмістився радянсько-російський КамАЗ 5320 (96 шт.). Третю сходинку зайняв Mercedes-Benz Sprinter (90 угод), який також використовують як платформу для різних вантажних надбудов.
Четверте місце зайняв Mercedes-Benz Atego (76 угод), а замикає ТОП-5 найпопулярніших вантажівок червня КамАЗ 5511 (75 угод).
Примітно, що 10 із 20 найпопулярніших вантажівок виявилися моделями російсько-радянського автопрому. При цьому середній вік вантажівок масою понад 3,5 тони, проданих на внутрішньому ринку у червні 2023 року, склав 24,7 року - на рік більше, ніж минулого місяця. Тобто, ринок вантажівок продовжує старіти.
Найчастіше з-за кордону у червні привозили фургони з гідробортом (52 шт.), фургони (29 шт.) та фургони-рефрижератори (19 шт.).Також популярними були контейнеровози (18 шт.) та фургони-рефрижератори з гідробортом (16 шт.).
В червні вживаний Mercedes-Benz Atego повернувся на місце лідера сегмента імпортних вживаних вантажівок загальною масою понад 3,5 тонни - таких привезли 31 штуку. Друге місце зайняв MAN TGL (25 шт.), стільки ж імпортували вживаних Mercedes-Benz Sprinter.
Четверте місце зайняв Iveco Daily (19 шт.), а п'яте - MAN TGX (10 шт.).
Середній вік імпортних вживаних вантажівок масою понад 3,5 тони, вперше зареєстрованих у червні 2023 року, склав 8,9 року - як і минулого місяця.
Серед нових імпортних вантажівок у червні вперше зареєстрували нових вантажних фургонів (26 шт.), самоскидів (7 шт.) і контейнеровозів (4 шт.). Також номерні знаки вперше отримали 4 імпортні контейнеровози, 2 фургони з гідробортом та 2 бортових вантажівки.
Найпопулярнішою новою вантажівкою у червні виявився Volkswagen Crafter (15 шт.). Друге місце зайняв Renault Master (6 шт.), а третє - Scania G-Series (6 шт.).
Серед переобладнаних в Україні вантажівок масою понад 3,5 т найпопулярнішими у червні були фургони (58 шт.), сміттєвози (15 шт.) та самоскиди (12 шт.). Також популярністю користувалися бортові тентовані (8 шт.) та цистерна асенізаційна (6 шт.).
Лідерами стали Reform 0201022G (фургон на базі Citroen Jumper, 17 шт.), Reform 0405032G (20 шт.), та СКС MNTGS33.480-14CC (фургон на базі самоскид на базі MAN TGS, 10 шт.).