Щорічну нагороду Європейської ради з безпеки на транспорті (ETSC) цього разу отримує Польща, яка зуміла за 10 років суттєво знизити смертність на дорогах.
Якщо бути більш точним, то в період з 2012 по 2022 роки кількість жертв зі смертельними наслідками в країні знизилася на 47%, що навіть краще за середнє зниження у ЄС (22%). У минулорічного переможця Литви цей показник також менший.
Статистика зменшення втрат на польських дорогах може стати прикладом для всього Євросоюзу. Минулого року на польських дорогах загинуло 50 осіб на мільйон населення, а 2012-му було 93 на мільйон.
У найближчого претендента на нагороду Італії у 2022 році на дорогах загинуло 54 особи на мільйон населення.
До речі, найкращу статистику в Європі щодо безпеки на дорогах мають Норвегія, де всього 21 втрата на мільйон людей, і Швеція із показником 22 смерті на мільйон населення.
А ось на дорогах Євросоюзу загальний показник минулорічної смертності зріс на 4% - до 20 679 загиблих. Цей трафік тривожний і практично пригальмував рух до наміченої мети ЄС та ООН щодо дворазового скорочення смертей на дорогах до 2030 року. Для цього вже з 2019-го Євросоюзу потрібно було б щороку знижувати кількість жертв на 17,2%, але цього не сталося - жертв більшає.
Нагадаємо, торік із 32 країн лише у 13 було зареєстровано зниження смертності на дорогах відносно 2021 року. Словенія посіла перше місце зі скороченням на 25%, за нею прямують Латвія з 23%, Литва та Кіпр з 18%.
Що стосується Польщі, то вона успіх на дорогах країни забезпечила за рахунок кількох ключових моментів, що допомогли не лише знизити смертність і врятувати життя сотень людей, а й підвищило дисципліну на дорогах, частково вгамувало лихачів та п'яниць.
Вжиті заходи щодо скорочення смертності на дорогах:
При цьому обмеження максимальної швидкості 140 км/год на польських автомагістралях є майже найвищим у Євросоюзі. Вище цей поріг лише у Німеччині.
«За десять років Польща значно підвищила безпеку дорожнього руху і показала приклад серйозного ставлення до цього питання. Було щире прагнення покращити інфраструктуру та посилити правозастосування - усі ключові фактори цього вражаючого скорочення», - підкреслив виконавчий директор Європейської ради безпеки на транспорті Антоніо Авенозо.
?Polska liderem poprawy #brd w Europie.?
— Ministerstwo Infrastruktury (@MI_GOV_PL) June 20, 2023
?W 2022 r. odnotowali?my spadek liczby ofiar i rannych, a tak?e wypadk?w i kolizji drogowych. Nasze dzia?ania zosta?y docenione przez @ETSC_EU.
?Nagroda #PIN2023 jest motywacj? do dalszej pracy.
?https://t.co/1a69aK7M9L pic.twitter.com/RQ4R9vioxS