Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні у травні та визначили топ моделей в трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі - переобладнаних в Україні.
У травні українці придбали 2,2 тисячі вантажних автомобілів повною масою понад 3,5 тонни (окрім тягачів). Це на 29,4% більше, ніж за аналогічний період минулого року і на 4,8% більше, ніж у квітні-2023.
Більшість із вантажівок у квітні придбали на внутрішньому ринку: 82,3% (1,8 тис. шт.). З-за кордону привезли вживаними 8,5% вантажних автомобілів (182 шт.).
Нових вантажівок у травні придбали більше: 50 імпортних та 148 переобладнаних в Україні (сумарно 198 шт., 9,2%). Такий показник також виявився рекордним - як і в сегменті LCV.
У травні найбільш затребуваними на внутрішньому ринку виявилися самоскиди (453 шт.), фургони (390 шт.), бортові (164 шт.), платформи (98 шт.) та бортові тентовані (96 шт.)
Уже багато місяців поспіль лідером внутрішніх перепродажів залишаються вантажівки на базі Mercedes-Benz T1/T2. У травні щодо таких уклали 122 угоди купівлі-продажу. Попри те, що ці моделі зняті з виробництва понад 20 років тому, українці активно їх купують, в першу чергу - через складну економічну ситуацію та неможливість придбати новіший автомобіль.
На другому місці розмістився популярний Mercedes-Benz Sprinter (81 угода), який також використовують як платформу для різних вантажних надбудов. Третє місце зайняв Mercedes-Benz Atego (73 угоди), а четверте - КамАЗ 5511 (65 угод). Замикає топ-5 найпопулярніших вантажівок травня MAN L2000 (62 шт.)
Примітно, що 7 із 15 найпопулярніших вантажівок виявилися моделями російсько-радянського автопрому. При цьому середній вік вантажівок масою понад 3,5 тони, проданих на внутрішньому ринку у травні 2023 року, склав 23,7 року.
Найчастіше з-за кордону у квітні привозили фургони з гідробортом (49 шт.), фургони (25 шт.) та контейнеровози (19 шт.).Також популярними були фургони-рефрижератори (15 шт.) та фургони-рефрижератори з гідробортом (11 шт.).
В травні вживаний Mercedes-Benz Atego повернувся на місце лідера сегмента імпортних вживаних вантажівок загальною масою понад 3,5 тонни - таких привезли 31 штуку. Друге місце зайняв MAN TGL (25 шт.), стільки ж імпортували вживаних Mercedes-Benz Sprinter.
Четверте місце зайняв Iveco Daily (19 шт.), а п'яте - MAN TGX (10 шт.).
Середній вік імпортних вживаних вантажівок масою понад 3,5 тони, вперше зареєстрованих у квітні 2023 року, склав 8,9 року.
Серед нових імпортних авто у травні вперше зареєстрували нових вантажних фургонів (29 шт.), самоскидів (10 шт.) і бетонозмішувачів (5 шт.). Також номерні знаки вперше отримали 2 імпортні контейнеровози та 2 автокрани.
Найпопулярнішою новою вантажівкою у травні виявився Renault Master (15 шт.). Друге місце зайняла Scania P-Series (10 шт.), а третє - Iveco Daily (6 шт.).
Серед переобладнаних в Україні вантажівок масою понад 3,5 т найпопулярнішими у травні були фургони (44 шт.), аварійно-ремонтні (18 шт.) та самоскиди (15 шт.). Також популярністю користувалися бортові тентовані (11 шт.) та рефрижератори (9 шт.).
Лідерами стали Reform 0405032G (17 шт.), Reform 0201022G (фургон на базі Citroen Jumper, 13 шт., та СКС FT (фургон на базі Ford Transit, 10 шт.).