Китайський ринок електромобілів є найбільшим у світі і досить бурхливо розвивається, але влада КНР не поспішає за прикладом європейських та американських колег ставити глобальні цілі щодо відмови від використання машин з ДВЗ. Натомість вони як пілотний проєкт обкатають концепцію на прикладі острова Хайнань, на якому продажі нових машин з ДВЗ будуть заборонені з кінця 2030 року.
Як зазначає видання South China Morning Post, до кінця десятиліття на тропічному китайському острові загальна кількість зарядних станцій перевищить 75 000, що з урахуванням обмеженості території курорту означатиме, що відстань між сусідніми пунктами заряджання електромобілів не перевищить півтора чи три кілометри. Теплий клімат та обмежена 33 тисячами квадратних кілометрів територія дозволяють острову Хайнань стати відповідним майданчиком для експерименту з повальною електрифікацією транспорту.
Вже минулого року активне субсидування продажів електромобілів місцевою владою призвело до того, що Хайнань за часткою таких машин у структурі продажів на первинному ринку (42%) поступався лише Шанхаю з його 48%. Вже зараз усі таксі та автобуси на Хайнані пересуваються виключно за рахунок електротяги. Китайські автовиробники беруть активну участь у охопленні острова своїми зарядними станціями. Компанія NIO, наприклад, збирається встановити 10 000 нових зарядних станцій та 1000 пунктів експрес-заміни тягових батарей.
У масштабах не тільки острова Хайнань, а й усього Китаю певну проблему може представляти переведення комерційного транспорту на електротягу, оскільки бізнес рахує гроші, а за рахунок більш високих витрат на часту зарядку електротранспорту подібна міграція не забезпечує швидкої фінансової віддачі. Влада Хайнаня розраховує, що до 2030 року частка електромобілів і гібридів серед машин, що експлуатуються на острові, виявиться не нижче 45%.