Експерти Інституту досліджень авторинку визначили, як у березні змінилися частки авто з точки зору пального серед внутрішніх перепродажів, імпорті вживаних та продажах нових авто, а також динаміку встановлення газобалонного обладнання. Виявилося, що у перший місяць весни встановили одразу два рекорди: найбільшу частку електромобілів та найбільшу кількість переобладнань авто для роботи на газу.
Протягом березня 2023 року українці найчастіше обирали бензинові транспорті засоби. Таких придбали 39,7% (44,9 тис.) від загальної кількості угод купівлі-продажу нових та вживаних транспортних засобів - легковиків, вантажних авто усіх категорій та автобусів. Якщо до них додати автомобілі зі встановленим ГБО (17,8%, 20,1 тис.) та машини з гібридними двигунами (2,1%, 2,4 тис.), то авто на бензині складатимуть абсолютну більшість: 59,6% від загальної кількості продажів.
Частка дизельних авто склала 37,1% (34,3 тис.). Машин, обладнаних двигуном для роботи виключно на газовому пальному було 0,4% від загальної кількості (499 шт.).
Частка електромобілів склала 2,8% (3,2 тис.) від загальної кількості.
Якщо порівнювати із попереднім місяцем (лютий-2023), то частка дизельних авто дещо знизилась (з 37,8% до 37,1%); частка бензинових мінімально зросла з 39,6% до 39,7%, як і частка гібридних авто - з 1,9% до 2,1%. Частка авто з ГБО (17,8%) та «газових» авто (0,4%) залишилися без змін. Частка електромобілів зросла з 2,5% до 2,8% та встановила рекорд.
На внутрішньому ринку у березні переважали бензинові автомобілі - таких угод було укладено 40% (35,4 тис.); транспортних засобів із газовою установкою було 21,8% (19,3 тис. угод). Дизельні автомобілі були в меншості: 35,1% (31,1 тис. угод).
Серед усіх автомобілів на внутрішньому ринку лише 1,3% були електричними (1,1 тис.), 1,3% - гібридними (1,1 тис.) і 0,5% - виключно газовими (441 уг.).
У березні, якщо порівняти показники із попереднім місяцем, частка дизельних авто стала дещо меншою (35,1% замість 36,1%), бензинових - більшою (40% замість 39,6%). Дещо зросла частка авто з гібридними двигунами (з 1,1% до 1,3%) та електромобілів (з 1% до 1,3%). Натомість частки автомобілів з ГБО (21,8%) та газовими двигунами (0,5%) та електромобілів залишилися незмінними.
З-за кордону у березні найбільше привозили вживані транспортні засоби з дизельним двигуном (47,3%, 8,9 тис.). Частка бензинових авто склала 38,1% (7,2 тис.). Проте якщо до цього показника додати частки машин з ГБО (4,1%, 770 шт.) та гібридних транспортних засобів (2,2%, 416 шт.), які також фактично є бензиновими, сумарна їх частка складе 44,4%.
Вживаних газових транспортних засобів з-за кордону привезли 0,3% (58 шт.).
Електромобілі з пробігом минулого місяця привозили у 8% випадків (1,5 тис.). Це - новий рекорд цього сегмента ринку.
У порівнянні з лютим-2023, у березні частка дизельних авто зросла (з 46,2% до 47,3%). Також зросла частка електромобілів - з 7,8% до 8%. Решта типів зменшили свою частку: гібриди - з 2,4% до 2,2%, газові авто - з 0,4% до 0,3%.
Найпопулярнішими у березні стали нові транспортні засоби з бензиновими двигунами. Серед усіх вперше зареєстрованих нових машин таких було 41,1% (2,4 тис. шт.). З гібридними двигунами зареєстрували 15,1% машин (871 шт.), а із заводською газовою установкою - 0,7% (43 шт.). Разом їх частка склала 56,9%.
Частка дизельних транспортних засобів у продажах нових машин зафіксована на рівні 33,3% (1,9 тис.). Частка електромобілів склала рекордні 9,8% (656 шт.).
У порівнянні з лютим-2023, кількість бензинових авто зменшилась з 42,7% до 41,1%. Також скоротилася частка дизельних машин - з 34,2% до 33,3%. Натомість частки гібридних машин (з 13,3% до 15,1%) та електромобілів (з 9,1% до 9,8%) зросли. Частка транспортних засобів з ГБО не змінилася (0,7%).
Протягом березня українці зареєстрували переобладнання 3,1 тисячі авто для роботи на газобалонному обладнанні. Це - на 47,6% більше, ніж у лютому-2023. Тобто, активність з переведення автомобілів для роботи на газу суттєво зросла в перший місяць весни.