Umicore розпочинає промислове впровадження своєї технології HLM на основі марганцю для катодних активних матеріалів. Компанія націлена на комерційне виробництво та впровадження цієї технології в електромобілях до 2026 року.
Абревіатура HLM розшифровується як «High Lithium, Marganese» і, згідно з Umicore, описує «рентабельну, стійку акумуляторну технологію з високою щільністю енергії, яка стає все більш важливою для виробників автомобілів та акумуляторних елементів». Це рішення доповнює портфоліо Umicore акумуляторних матеріалів NMC (нікель, марганець, кобальт) для електромобілів і, за словами розробника, пропонує нижчу загальну вартість володіння, ніж LFP (літій-залізо-фосфат), з більшим запасом ходу, еквівалентною безпекою, набагато надійнішим мониторингом рівня заряду та найкращою можливістю вторинної переробки.
Відповідно до публікації Fraunhofer від 2020 року, марганець є третім за поширеністю перехідним металом у земній корі після заліза та титану. Це відносно недорога сировина із високою доступністю. У публікації йдеться про те, що для акумуляторних батарей використовуються руди з вмістом марганцю понад 45 відсотків і нижчим рівнем домішок нікелю, кобальту та міді. Південна Африка, Австралія та Габон сьогодні є основними виробниками із загальним обсягом понад 11 мільйонів тонн у 2019 році.
«У порівнянні із загальним обсягом виробництва нікелю або кобальту це приблизно в 10 або 100 разів більше», - зазначає Fraunhofer-Institut IKTS.
Umicore вже багато років працює над комерціалізацією технології акумуляторів на основі марганцю. У 2021 році бельгійська група підписала з BASF невиключну патентну перехресну ліцензійну угоду, яка включала, серед іншого, зазначену технологію HLM. Ральф Кісслінг, виконавчий віце-президент Umicore з енергетики та поверхневих технологій, каже, що комерційне виробництво стає дедалі ближчим.
«Ми завершили програми розробки продуктів з виробниками автомобілів та акумуляторів, які вирішили швидко впровадити наше запатентоване, високопродуктивне, економічне та придатне для повторного використання рішення через його перевірену продуктивність», - сказав Кісслінг.
Майбутнє виробництво HLM планується на заводах Umicore з виробництва акумуляторних матеріалів у Кореї та Польщі, які зараз виробляють катодні активні матеріали на основі NMC, а також на запланованому заводі в Канаді. Umicore відкрила завод у Польщі у Нисі у вересні 2022 року. Це перший європейський бельгійський завод CAM (Катодний активний матеріал) з виробництва катодних матеріалів для акумуляторів електромобілів. Очікується, що завод, про який вперше було оголошено у 2018 році, досягне річної виробничої потужності 20 ГВт.год до кінця 2023 року та 40 ГВт.год до кінця 2024 року. У наступні роки Umicore має намір збільшити потужність станції до 200 ГВт*год.
Як відомо, клієнтами Umicore є спільне підприємство з виробництва акумуляторних батарей Automotive Cells Company (ACC) компаній Stellantis, Total та Mercedes-Benz. Umicore також постачатиме катодний матеріал на майбутні заводи з виробництва акумуляторів Volkswagen в Європі.