Реалізація плану створення понад 1000 пунктів зарядки ліхтарів у Берліні, мабуть, йде дуже повільно і в деяких випадках не задовольняє попит. За повідомленням ЗМІ, поки що встановлено лише 58 екземплярів - 48 у Штегліц-Целендорф і десять у Марцан-Хеллерсдорф. Про це повідомляє «Berliner Zeitung» з посиланням на інформацію відповідального сенатського управління з охорони навколишнього середовища.
За внутрішніми планами адміністрації, до літа має бути встановлена «тризначна кількість точок заряджання ліхтарів». Загалом зараз йдеться лише про 1000 пунктів зарядки, які, згідно зі статтею, планується встановити до кінця 2023 року.
Ubitricity, дочірня компанія Shell, виграла відкритий тендер на встановлення не менше 200 точок заряджання ліхтарів у Берліні навесні 2022 року. Це замовлення було частиною відновленого тендеру на 1000 зарядних станцій у листопаді 2020 року після того, як перший тендер, як згадувалося, провалився. Проєкт фінансується державою у рамках надзвичайної програми чистого повітря. Відповідно до його продовження (фактично проєкт завершився наприкінці 2022 р.), на кінець 2023 р. може бути встановлено ще до 800, тобто загалом до 1000 точок заряджання від ліхтарів, насамперед у передмістях Берліна. Весь проєкт працює під дослідницькою назвою EIMobile Berlin.
Ubitricity займається закупівлею, будівництвом та експлуатацією ліхтарних заправок. Дочірня компанія Shell використовує свою зарядну точку Heinz потужністю 3,7 кВт, розроблену спеціально для німецького ринку спільно з Ebee. За даними «Berliner Zeitung», вартість замовлення складає до семи мільйонів євро. Фактично будівництво має розпочатися у другому кварталі 2022 року. Однак перший зарядний пристрій для ліхтарів був відкритий лише у липні 2022 року. Згідно з офіційним оголошенням, окрім Штегліц-Целендорф та Марцан-Хеллерсдорф, цього року в районі Трептів-Кепенік планується побудувати до 150 пунктів зарядки від ліхтарів. Розгортання зарядних станцій також заплановано у Райнікендорфі.
Причиною повільного будівництва Сенат назвав велику кількість учасників, загальну дуже велику кількість підключень до мережі в Берліні, загалом високий рівень відпусток із хвороби з усіх боків та пов'язані з погодою обмеження на цивільне будівництво. Це «вибагливий пілотний проєкт із технічними, нормативними та логістичними проблемами». Розширення нині відбувається поступово, але безперервно.
За даними газети, Ubitricity скаржиться на тривалі погодження та тривалий час очікування (наприклад, для затвердження оператором електромережі). Крім того, кажуть, що багато ліхтарних стовпів виявилися непридатними, тому необхідно розробити адаптери або замінити старі бетонні стовпи.
У повідомленні «Berliner Zeitung» також міститься критика за те, що пункти заряджання ліхтарів у районі Марцан-Хеллерсдорф, як стверджується, були встановлені в районі з високою часткою приватних будинків. Як відомо, цей тип зарядної інфраструктури насамперед призначений для повільної громадської зарядки вночі для мешканців, які не можуть встановити власну настінну коробку.