Логістичні проблеми з морським та авіасполученням змусили вітчизняних перевізників масово використовувати сідлові тягачі. Для чого їх і почали тисячами привозити в країну.
Ринок сідлових тягачів у 2022 році встановив рекорд: попри війну, продажі зросли на 19% у порівнянні з минулим роком. Експерти Інститут досліджень авторинку визначили, у яких областях найчастіше купують авто цієї категорії та топ-25 моделей на внутрішньому ринку, серед «свіжопригнаних» та нових сідлових тягачів.
У грудні українці придбали 3,5 тисячі нових і вживаних вантажних сідлових тягачів. Це на 12,2% більше, ніж у грудні 2021 року та на 7% менше, ніж у листопаді-2022.
Загалом протягом 2022 року українці придбали 33,6 тисячі сідлових тягачів. Це на 19,3% більше, ніж у 2021 році. Таким чином, продажі сідлових тягачів - один із двох сегментів автомобільного ринку (разом з електромобілями), який за підсумками року продемонстрував ріст.
Більшість вантажівок (52,7%, 17,7 тис.) у 2022 році привезли вживаними з-за кордону. На внутрішньому ринку придбали 42,6% (14,3 тис.) тягачів, і лише 4,7% (1,6 тис.) купили новими.
Пік продажів сідлових тягачів зафіксований у вересні: тоді продали 4,4 тисячі авто. Ріст цього сегмента почався у червні внаслідок нестачі рухомого складу у парках через зміну логістичних маршрутів. Тимчасова зупинка портів призвела до того, що майже усі імпортні товари почали доставляти суходолом, з допомогою автомобільного транспорту, якого виявилося недостатньо. Саме тому українські перевізники активно поповнювали свій автопарк.
У жовтні почалося зниження продажів у цьому сегменті, яке триває третій місяць поспіль.
У 2022 році найбільше нових і вживаних сідлових тягачів зареєстрували у Львівській області (3,2 тис.), що склало 9,6% від загальної кількості. У Одеській області реєстраційні дії пройшли ще 3 тис. авто цієї категорії (9,1%).
Третє місце в рейтингу зайняла Київська область (2,5 тис., 7,4%). На четвертій сходинці розташувалося місто Київ (2,4 тис., 7,2%), а замикає першу п'ятірку Закарпатська область (2,3 тис., 6,9%).
Найменше сідлові тягачі реєстрували у Луганській (77 шт.), Херсонській (84 шт.) та Донецькій (92 шт.) областях.
Найпопулярнішим сідловим тягачем на внутрішньому ринку у 2022 році виявився DAF XF. Кількість продажів авто цієї моделі (4,1 тис.) майже у 2,5 раза перевищує показники моделі, що розмістилася на другому місці - Volvo FH (1,7 тис.).
На третьому місці знаходиться Renault Magnum (1,7 тис.), на четвертому - MAN TGX (1,6 тис.), а замикає першу п'ятірку Renault Premium (1,1 тис.).
Середній вік сідлових тягачів на внутрішньому ринку склав 13,5 року. Більшість цих авто придбали фізичні особи (81,6%).
Лідером «свіжопригнаних» сідлових тягачів за підсумками 2022 року став DAF XF (8,8 тис.). На другому місці розмістився MAN TGX (6,6 тис.), а на третьому - Volvo FH (3,9 тис.).
Четверте місце зайняв Renault Magnum (2,2 тис.), а п'яте - Scania R-Series (1,8 тис.).
Цікаво, що абсолютну більшість сідлових тягачів (96,7%) імпортували юридичні особи. Середній вік вживаних тягачів з-за кордону у 2022 році склав 9,8 року.
Перше місце серед нових сідлових тягачів за підсумками 2022 року зайняв MAN TGX (354 шт.). На другому місці розмістилося Volvo FH (328 шт.), а на третьому - Mercedes-Benz Actros (261 шт.).
В першу п'ятірку також потрапили DAF XF (224 шт.) та Scania R-Series (103 шт.).