ЄС схвалив мільярдне фінансування зарядної мережі для електротранспорту у Німеччині

02:07 18.12.2022
ЄС схвалив мільярдне фінансування зарядної мережі для електротранспорту у Німеччині

Комісія ЄС дозволила федеральному уряду профінансувати будівництво 8500 точок швидкої зарядки на суму 1,8 млрд євро. Тепер, коли оцінку державної допомоги завершено і Брюссель дав зелене світло, німецька мережа зробила ще один важливий крок.

Повідомляється, що регулювання «необхідне та підходить для сприяння розширенню інфраструктури швидкої зарядки у великих масштабах». Це саме те, що федеральний уряд мав намір зробити з мережею в Німеччині. Однак неодноразово виникали сумніви та критика щодо процедури та точної структури тендерів, тому влітку деякі оператори зарядних станцій (CPO) подали скарги на німецьку мережу до Генерального директорату з конкуренції Комісії ЄС.

Суть судового процесу на той час полягала в тому, що мережа Німеччини була державною допомогою, і тому про неї слід було повідомити Комісію ЄС для перевірки державної допомоги, чого уряд не зробив. CPO побоювався, що субсидія спотворить конкуренцію на користь окремих компаній чи секторів економіки.

Така перевірка була проведена у Брюсселі та дала позитивний результат для уряду в Берліні.

«Німеччина вжила достатніх запобіжних заходів, щоб регулювання мало лише обмежений вплив на конкуренцію і торгівлю в ЄС», - заявила Комісія. «Програма відкрита для всіх компаній, що працюють у цьому секторі, і бенефіціари будуть обрані в результаті відкритого, прозорого та недискримінаційного тендеру. Крім того, влада Німеччини стежить за тим, щоб ціни відповідали цінам на існуючі інфраструктури».

У мережі Німеччини, яка була ініційована попереднім федеральним міністром транспорту Андреасом Шойєром (CSU) і зараз продовжується його наступником Фолькером Віссінґом (FDP), федеральний уряд не фінансує окремі зарядні станції або парки, а рекламує зарядні парки відповідно до його вимог - натомість він бере участь у федеральному уряді для будівництва та експлуатаційних витрат протягом восьми років. Однак однією з умов є наявність верхньої цінової межі зарядного струму для однорангової зарядки. Суму ще не визначено, згідно з більш ранньою інформацією, це має бути «дихаюча верхня межа», щоб мати можливість реагувати на ціну та ринкові умови, а не фіксовану межу ціни в 0,44 євро/кВт.год, яку часто згадують у звітах.

Цей захід із прямими грантами та регулярними платежами (призначеними для покриття частини операційних витрат) є «стимулюючим ефектом», на думку Комісії, «оскільки бенефіціари не зробили б відповідних інвестицій без державної підтримки».

Державна допомога, особливо в такому масштабі, має бути схвалена Комісією ЄС, щоб субсидії не мали непропорційного впливу на конкуренцію на внутрішньому ринку. Це робиться для того, щоб окремі компанії (з певних країн) не опинялися у привілейованому чи невигідному становищі. Це також стосується, наприклад, екологічного бонусу.

Зі схваленням відповідно до закону про державну допомогу усунуто ще одну важливу перешкоду на шляху до мережі Німеччини. Які компанії матимуть підтримку, визначається двома тендерами. Тендер з регіональних лотів стартував у жовтні 2021 року, з автодорожніх - у грудні 2021 року.


Источник: Україна Електро
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2015