Які виклики доведеться долати вітчизняному авторинку у 2023 році?

14:33 09.12.2022
Які виклики доведеться долати вітчизняному авторинку у 2023 році?

У воєнному 2022-му ми вже звикли до несподіваних та складних викликів. І навчилися їх долати. Провідні оператори вітчизняного авторинку поділилися своїми думками, щодо викликів наступного року, яких нам варто очікувати та бути до них готовими.

Цього року ми переживаємо і війну, і чип-кризу, і енергетичні обмеження, і логістичні складнощі. Спільними зусиллями ми все це долаємо. До чого автомобільному ринку варто готуватися у 2023-му?

На думку директора із маркетингу компанії «Stellantis Україна» Андрія Чабанова не можна сказати, що з нового року ми подолаємо ті виклики, з якими працювали раніше. Ми продовжимо зіштовхуватися з такими викликами, як війна та її наслідки, логістичні складнощі та чіп-криза. Але новий рік принесе новий складний виклик - інфляцію. Ми зіштовхнемося із тим, що зросте собівартість автомобіля, зросте вартість логістики і т.д. Тому тим, хто планує купувати автомобіль, це варто робити саме зараз, поки ціна на нові автомобілі не зросла.

У прес-службі компанії «Ніссан Мотор Україна» вважають, що наступного року ринок буде продовжувати відчувати наслідки дефіциту мікрочіпів. А також - здорожчання матеріалів, енергоносіїв та логістичних послуг. До цих глобальних викликів додадуться і локальні: проблеми із постачанням електроенергії, слабка економіка, низька купівельна спроможність населення. І, звичайно, війна. Та попри це, ми будемо працювати та вдосконалювати операційні процеси, - впевнені у компанії.

Особлива увага буде приділена збереженню та підтримці персоналу, який довів, що всупереч війні, компанія здатна і готова ефективно функціонувати. Також ми будемо дуже зважено будувати нашу комунікацію з ринком та нашими клієнтами, оскільки стимулювати залучення від них значних інвестицій (чим є купівля авто) дуже не просте завдання. З урахуванням усього цього, нам зрозумілі очікування і мотивація наших співгромадян. Тому компанія буде і надалі впроваджувати відповідні принципи та методики за тим самим вектором.

На думку бренд-директора Porsche в Україні Ігоря Ткаченка, глобальні проблеми з напівпровідниками, які тривають і наразі, будуть протягом всього 2023 року. Відповідно, який з виробників краще з ними впорається, той і матиме більшу частку продажів. В Україні, вочевидь, питання попиту також актуальне (наскільки у людей вистачить фінансів «годувати свої емоції» протягом року). Цікавим буде тренд на електричні автомобілі наступного року (на противагу буму під час паливної кризи всередині 2022 року), - вважає Ігор Ткаченко.

У прес-службі компанії «АВТ Баварія Україна» повідомили, що дилерські мережі всіх брендів зазнали значної руйнації, отже відбудова дилерських підприємств та відновлення їх операційної діяльності стане головним викликом наступного року. На цьому тлі існуватимуть певні проблеми з наявністю персоналу дилерських центрів, адже багато людей виїхали з країни, або були залучені до військової служби.

Бренд директор Volvo Артем Ткаченко повідомив, що як і всі наші громадяни, в компанії вірять в ЗСУ і вірять в нашу Перемогу. Але водночас тут готуються до продовження війни, принаймні до літа 2023 р. А також - стагнації економіки. Масові ураження критичної інфраструктури, насамперед енергетики, створюють ще більш серйозні обмеження для роботи багатьох експортно орієнтованих бізнесів (від виробництва до ІТ), зменшуючи як податкові надходження до бюджету, так і надходження валютної виручки в Україну. Це створюватиме ще більший дефіцит бюджету і тиск на гривню, який треба буде перекривати за допомогою фінансування від наших західних партнерів. Тому, 2023 рік буде дуже не простим, однак у 2-му півріччі в компанії очікують на початок відновлення економіки. Щодо автомобільної промисловості, то чіп-криза, рекордна за останні десятиліття інфляція, логістичні складнощі, жорсткі коронавірусні обмеження в Китаї неминуче призведуть до суттєвого подорожчання автомобілів у 2023 р. Що також позначиться і на ринку України, - вважає Артем Ткаченко.

На думку прес-служби компанії «Субару Україна», на жаль, більшість проблем поточного року будуть супроводжувати нас і наступного. Проте, тут мають надію на поступове зниження їх кількості. Не враховуючи війни, основними факторами впливу на автомобільний ринок наступного року будуть швидкість відновлення економіки країни та відбудова інфраструктури.

CEO компанії West Auto Hub Юлія Риковська передбачає, що наступного року перед автомобільним бізнесом можуть постати одразу кілька викликів. Ми спостерігаємо зараз падіння попиту на авто з-за кордону. Українці надають перевагу автомобілям на внутрішньому ринку, через повернення митних платежів на імпорт легковиків з пробігом. Це зменшує об'єми роботи, автобізнес надає менше послуг, отже менше заробляє та менше сплачує податків. За таких обставин викликом буде, в першу чергу, зберегти робочі місця працівників.

Отже, потрібно шукати нові можливості, пристосовуватися до умов, які швидко змінюються та можливо навіть виходити на нові ринки. Наприклад, компанія West Auto Hub починає працювати в Євросоюзі, повідомляє пані Риковська.

Якщо говорити суто про український ринок, тут все буде залежати від стану справ на фронті. Адже повноцінно працювати економіка зможе лише після нашої Перемоги. А разом із нею - розвиватися авторинок. У разі зростання попиту на вживані авто з-за кордону, ми готові забезпечити увесь комплекс послуг та доставляти машини в Україну у великих об'ємах. Для цього у нас створені всі умови: налагоджені контакти із європейськими постачальниками, налаштована логістика та діджиталізовані процеси.

Також хотілося б, щоб у 2023 році ми повернулися до реформ законодавства, - зазначає Юлія Риковська. Зокрема, розмитнення авто «у смартфоні» та перегляду ставок митних платежів. Це б дало поштовх автобізнесу та підвищило активність авторинку загалом.

При цьому ми розуміємо, що світовий авторинок страждає від дефіциту автомобілів - як нових, так і вживаних, тому викликом може бути також знайти автомобіль по вигідній ціні.

Якщо підсумувати, треба готуватися до того, що ситуація на вітчизняному авторинку і наступного року залишиться складною, а автомобілі - подорожчають. Проте, є впевненість, що і ці виклики ми гідно подолаємо.


Источник: AUTO-Consulting
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2015