Чому виробники електроніки «купаються» у чипах, а автоконцерни страждають від дефіциту?

02:42 06.11.2022
Чому виробники електроніки «купаються» у чипах, а автоконцерни страждають від дефіциту?

Останнім часом новини про тотальний дефіцит чипів змінюються інформацією про пом'якшення ситуації. Більше того, за деякими даними, TSMC просить своїх співробітників вирушити у відпустку, оскільки виробники комп'ютерів помітно знизили обсяги замовлень, а замовлення від виробників смартфонів скоротилися ще більше, і тенденція збережеться і в 2023 році. Тим часом, хоча деякі виробники не мають жодного недоліку в напівпровідниках, багато компаній досі страждають від гострого дефіциту.

Як повідомляє Forbes, хоча провідні клієнти TSMC - Apple, AMD, Intel, MediaTek, NVIDIA, і Qualcomm постійно займаються розробкою все більш досконалих техпроцесів, на даний момент вони дуже «консервативні» щодо прогнозів продажів і, отже, замовлень на випуск. Іншими словами, багато чипів провідним вендорам компонентів електроніки поки не потрібно.

У цьому немає нічого дивного, оскільки в цьому секторі попит багато в чому визначається попитом на ПК, який, за даними Gartner, у квітні 2021 року виріс до рекордних значень, продаж шести провідних виробників комп'ютерів зростав двозначними темпами у відсотковому відношенні, а хромбуків - деякий час навіть тризначними. Така тенденція не могла зберігатися вічно і вже з'явилися дані про продаж окремих моделей хромбуків буквально по $79 (у США) - навіть комплектуючі для них коштують дорожче, але ринок уже переповнений, а попит задоволений чи не на роки вперед. При цьому для випуску нових моделей виробникам доводиться звільняти склади від старих і чекати високого попиту на комплектуючі в цьому сегменті в майбутньому не доводиться.

Наприклад, під час останнього звіту про доходи Micron Tecnology повідомила, що попит у календарному 2022 році в середньому буде нижчим за пропозицію, що призведе до накопичення великих запасів на складах постачальників. Дефіцит зазвичай ініціює масштабні інвестиції у будівництво нових потужностей і освоєння нових техпроцесів, в результаті іноді виникає криза надвиробництва. Надлишок спостерігається у багатьох галузях - але не у всіх. Зокрема, жодного достатку на ринку чипів для машин не відзначено.

Справа в тому, що більшість напівпровідників для машин випускаються відповідно за т.зв. «зрілими» техпроцесами, більшість попиту посідає 90-нм напівпровідники. Саме такі вважалися найпередовішим рішенням приблизно 2002 року, 20 років тому. Проте вони цілком затребувані, оскільки багатьом компонентам надсучасні технології просто не потрібні, а процес переходу на них затратний і довгий.

Заводи продовжують користуватися старим інструментарієм для виробництва і оскільки даний сегмент не найприбутковіший, для більшості виробників не було необхідності інвестувати в нові потужності. Таких напівпровідників не вистачало вже до початку пандемії, а в 2020 році зареєстровано приблизно восьмитижневий період, коли через санітарні обмеження більшості автозаводів довелося частково або повністю зупиняти роботу, після чого вони відкликали свої замовлення на напівпровідники.

Тим часом вибухове зростання в інших секторах, що вимагають використання чипів, призвело до того, що «застарілі» виробництва виявилися повністю завантаженими, і як повідомляє Forbes, коли автовиробники спробували відновити замовлення, час постачання для них катастрофічно збільшився - вони досі не можуть впоратися із дефіцитом.

Інакше кажучи, ринок напівпровідників неоднорідний і сьогодні неможливо заявити, що у ньому спостерігається спад чи підйом загалом.


Источник: AMPERCAR
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024