Китайська XPeng отримала дозвіл на початок випробувань системи автономного керування електромобілем G9 на дорогах загального користування в Гуанчжоу. Найближчим часом компанія почне тестувати невеликий парк машин, поки що - з водіями за кермом для підстрахування електроніки. Це важлива віха для XPeng, оскільки компанія має намір використовувати свої машини як автономні таксі в найближчому майбутньому.
За даними автоконцерну, модель G9 стала першим електромобілем масового виробництва в Китаї, який отримав дозвіл на такі тести. Виробник дотримується стратегії використання серійних автомобілів як для продажу на звичайному ринку, так і для впровадження систем автономного водіння. Це допомагає не лише знизити вартість виробництва, а й робить машини більш комерційно життєздатними. Як повідомляє виробник, модель G9 вже пройшла закрите державне тестування системи автономного водіння, завдяки чому отримала дозвіл на подальші випробування.
Більшість, якщо не всі оператори систем автономного керування використовують вже існуючі моделі, які оснащують апаратною та програмною складовими для самостійної їзди. У США, наприклад, Waymo використовує Jaguar I-Paces, а Cruise - Chevrolet Bolt.
XPeng G9, представлений у вересні як пасажирський автомобіль, тестуватиметься як роботаксі без будь-яких змін апаратної складової. Преміум-версії G9 будуть оснащуватися чипами NVIDIA Drive Orin та використовують по 31 сенсору, включаючи фронтальну камеру та подвійні лідари. Іншими словами, покупці отримають ту ж версію, що використовуватиметься в сервісі роботаксі – різниця тільки в програмному забезпеченні.
На початку наступного року G9, придбані в Гуанчжоу, Шеньчжені та Шанхаї, отримають можливість завантажувати ПЗ XNGP , що забезпечує автономну їзду трасами, в місті і паркуватися самостійно. Система для G9, яка використовується для тестування, отримає оновлення, що забезпечує автономність Level 4 - це означає, що транспортний засіб сам може керувати поїздкою без водія, доки дотримуються певних умов - наприклад, використовується «геозабір» або поїздка здійснюється в певний час доби.
XPeng буде використовувати дані як з приватних пасажирських машин, так і з автономних тестових варіантів паралельно. Компанія має намір випробовувати свої роботаксі у наступні 2-3 роки, а до 2025 року представить варіант нового покоління. Втім, у компанії не мають наміру запускати власний сервіс роботаксі, маючи намір продавати готові рішення іншим компаніям.