Toyota повністю поміняє підхід до випуску електромобілів

16:06 27.10.2022
Toyota повністю поміняє підхід до випуску електромобілів

Залишаючись найбільшим автовиробником у світі, японська корпорація Toyota Motor демонструє досить консервативне ставлення до акумуляторних електромобілів, віддаючи перевагу гібридам ДВЗ. Успіхи конкурентів, проте, не дають спокою керівництву японського автогіганта, і якщо вірити чуткам, в найближчому майбутньому підштовхнуть Toyota до серйозного перегляду своєї стратегії, а орієнтиром буде обрано Tesla.

Офіційно зміна курсу ще не проголошена, але агентство Reuters з посиланням на незалежні джерела повідомляє, що керівництво Toyota готове переглянути наявну стратегію розвитку сегмента електромобілів, яка передбачає фінансування в розмірі $38 млрд. Більше того, багато електромобілів, що знаходяться в розробці, будуть скасовані, а ставка буде зроблена на серйозно перероблену платформу для електромобілів. Вона замінить собою представлену в 2019 уніфіковану e-TNGA, яка дозволяла збирати акумуляторні електромобілі на одному конвеєрі з гібридами та звичайними машинами на основі ДВЗ.

На думку керівництва Toyota, платформа e-TNGA у її нинішньому вигляді залишає надто багато резервів для зниження собівартості електромобілів, а задля виживання в епоху повальної електрифікації японський гігант змушений орієнтуватися на Tesla з точки зору собівартості подібних транспортних засобів. Нагадаємо, що нещодавно Ілон Маск заявив про наміри Tesla розробити компактний електромобіль вартістю від $25 000 та знизити вартість зберігання 1 кВт·год у тягових батареях до $70.

Toyota заради успішного суперництва з Tesla збирається створити платформу для електромобілів буквально «з нуля», враховуючи всі особливості їхнього компонування та виробництва. На розробку нових моделей електромобілів на основі цієї платформи піде до п'яти років, але автогігант готовий ризикувати заради можливості зберегти свої позиції на автомобільному ринку. Адже якщо досі Toyota розраховувала до кінця десятиліття налагодити випуск 3,5 млн. електромобілів на рік, то Tesla в ті ж терміни збирається налагодити щорічне виробництво 20 млн. електромобілів.

Поставлені цілі вимагатимуть від Toyota істотних зусиль щодо оптимізації собівартості виробництва, і прикладом пошуку резервів у цій сфері може стати інтеграція системи охолодження та підігріву тягової батареї із системою кондиціювання повітря в салоні електромобіля. Використовуючи тепловий насос і оптимізуючи програмне забезпечення, що управляє, можна скоротити масу батареї без шкоди для комфорту пересування, і з кожного електромобіля заощадити кілька сотень або навіть тисяч доларів. Стверджується, що у цьому ключі ведеться з постачальниками компонентів типу Denso і Aisin. Природно, Toyota фінансує розробку передових типів акумуляторних батарей.

Створена всередині Toyota робоча група, за даними джерела, має на початок наступного року обґрунтувати модернізацію існуючої платформи e-TNGA або запропонувати нову. Поки що японський автовиробник переглядає оголошені нещодавно плани розробки до кінця десятиліття 30 нових моделей електромобілів. Деяким із них не судилося побачити світ. Десять років тому, коли Toyota була стратегічним інвестором Tesla і у співпраці з молодою компанією Ілона Маска розробляла електричну версію кросовера RAV4 для ринку США, представники японської корпорації не бачили в чистокровних електромобілях конкурентної загрози для свого бізнесу. Відповідно, і переймати досвід у Tesla тоді вважалося недоцільним.

До 2014 року Toyota припинила випуск електричної версії RAV4, а в 2017 році позбулася акцій Tesla. Цікавитись електромобілями Toyota почала лише у 2018 році, коли Tesla вже серійно випускала три моделі. Вихід першого «глобального» електромобіля Toyota bZ4X цього року був затьмарений скандалом з відкликанням всіх випущених машин через погане кріплення коліс.


Источник: 3DNews
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2015