Наскільки в Україні можуть подорожчати автомобілі. Прогноз операторів авторинку

19:22 11.10.2022
Наскільки в Україні можуть подорожчати автомобілі. Прогноз операторів авторинку

У світі дорожчають матеріали та компоненти, зросла ціна на логістичні послуги доставки автомобілів від виробників до споживачів. У нас до усього цього додаються воєнні обмеження, зміна маршрутів імпорту автівок до України, коливання курсу національної валюти. AUTO-Consulting з'ясував у провідних операторів, як це вплине на кінцеві ціни автомобілів у автосалонах. Відповіді - неоднозначні.

Точніше було б сказати, що не всі відповіді негативні та прогнозують обов'язкове подорожчання авто. Але спочатку про те, що вже маємо. Зокрема, у прес-службі компанії «Віннер Імпортс Україна» повідомили, що через подорожчання логістики, вартість нових автомобілів Porsche вже зросла на 0.3%. А через світове подорожчання матеріалів та комплектуючих ціна авто цієї марки збільшилася на 4%-7%, залежно від моделі.

За інформацією прес-служби «АВТ Баварія Україна» вартість логістики вже зросла приблизно на 30%. А світове подорожчання матеріалів та комплектуючих збільшило ціни в межах 1-1,5%. Проте, підкреслюють у прес-службі, такі подорожчання відбуваються щорічно в усіх автомобільних брендів.

Прес-служба компанії «Субару Україна» повідомила, що подорожчання логістики не остаточне і не можна бути впевненим, що нового етапу не відбудеться. Це буде залежати і від курсу гривні, і від ситуації з можливістю використання морських портів України.

Але, те що ціна автомобіля стане вищою, у прес-службі вже не викликає сумніву. Адже виробництво автомобілів нічим не відрізняються від інших видів виробництва. Тому, зростання цін на сировину чи комплектуючі призводить до збільшення цін на готову продукцію. Проте, поки що не досить зрозуміло наскільки суттєвим буде вплив цього подорожчання.

Так само не можуть точно спрогнозувати рівень зростання цін і в компанії «Ніссан Мотор Україна». Зокрема, у прес-службі компанії повідомили, що окрім збільшення цін на логістику, потрібно зважати на подорожчання сировини, енергоносіїв. А також - на зростання інфляції. Ці фактори можуть призвести до зміни цін на автомобілі. Адже подорожчання сировини, енергоносіїв, логістичних послуг, зростання інфляції впливають на збільшення собівартості виробництва автомобілів. У такому випадку в Україні, як і в інших країнах, можливе певне коригування цін, вважають у прес-службі «Ніссан Мотор Україна».

У прес-службі компанії «Авто Інтернешнл» повідомили, що вартість автомобілів Mazda у доларах США, що є базою для розрахунку ціни на автомобілі, наразі залишається незмінною.

Проте, логістика змінилась. Через війну у компанії були змушені шукати нові шляхи доставки авто до України. Замість найдешевшої доставки з Японії - океанськими паромами і потім морем до порту Чорноморська, як було раніше, наразі маємо лише варіант морем до європейських портів. А потім автомобілі везуть автовозами через Європу і через надмірно завантажені кордони з Україною. Окрім додаткового плеча доставки автовозами - а це найдорожча частина, додається ще й вартість пального, яка зросла майже вдвічі не лише в Україні, але й у Європі. На жаль, саме це спричинило зростання собівартості авто у доларах орієнтовно на 6%-7%.

Проте, наразі ця різниця в ціні покривається за рахунок курсової різниці - гривня/долар. На сьогодні - це найістотніший динамічний параметр. Саме від нього найбільше залежить остаточна ціна в гривнях для кінцевого користувача. Якщо до 20 липня купівля валюти імпортерами здійснювалася за курсом долара 29,25 +1%, то з 21 липня НБУ підняв курс відразу на 25%.

Зважаючи, що компанія «Авто Інтернешнл» на той момент ще мала деякий склад, сплачений по старому курсу, з 21 липня тут відкоригували ціни не на 25%, а на 10% у гривні. Коли частина передплаченого складу за старим курсом суттєво зменшилася, у компанії перерахували ціни за курсом 35 грн за долар. Тобто - і досі менше, ніж курс НБУ.

Ця ціна виділена, як спеціальна пропозиція на обмежену кількість автомобілів. Оскільки економія становить - понад 1,5 гривні на кожному доларі за курсом НБУ тільки за рахунок курсової різниці. А якщо взяти до уваги, що готівковий долар зараз по 39,9-40,9 грн - економія, насправді, набагато більша, додають у прес-службі. У результаті, ціна у гривні, поділена на курс готівкового долару, виходить навіть на 5%-7% меншою, ніж ціна в доларах до війни.

Якщо підсумувати все написане вище, зростання роздрібних гривневих цін на нові автомобілі виглядає неминучим. Питання у тому, як швидко воно відбудеться, і на скільки остаточно подорожчають автівки.


Источник: AUTO-Consulting
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2015