Минулого року Tesla заявила про важливу зміну в комплектації електромобілів Model 3 і Model Y - вони перестали оснащуватися радарами, які дають змогу визначати відстань до перешкод в умовах обмеженої видимості. Старші Model S і Model X такий тип датчиків зберегли, але й вони позбудуться ультразвукових датчиків, що працюють на коротких відстанях наступного року. Для Model 3 та Model Y відповідне спрощення заплановане на цей рік.
Про відповідні плани представники Tesla оголосили цього тижня. Як і у випадку з видаленням радарів минулого року, ця зміна покликана наблизити фірмові системи активної допомоги водію за принципами своєї роботи до дій людини, яка при керуванні транспортними засобами змушена покладатися переважно на зорову інформацію. У випадку з Tesla «очима» системи будуть бортові камери, а розподілені по передньому і задньому бамперам ультразвукові датчики протягом цього року перестануть встановлюватися на Model Y і Model 3, в 2023 році подібна доля спіткає і більш дорогі Model S/X.
Ця зміна обмежить функціональні можливості машин нових партій. Позбавлені ультразвукових датчиків електромобілі тимчасово втратить здатність автоматично маневрувати на парковці і виїжджати з неї до власника, що стоїть в межах прямої видимості. Надалі ці функції будуть додані, але технічно вони не спиратимуться на сигнали з ультразвукових датчиків. Економічний зиск від спрощення комплектації електромобілів Tesla, на думку експертів, буде не дуже суттєвим.
Нагадаємо, що Ілон Маск є затятим противником використання так званих лідарів - оптичних датчиків, які дозволяють визначати відстань до предметів навіть в умовах обмеженої видимості. Багато автовиробників, які претендують на створення систем повного автопілота, оснащують свої машини як камерами, так і лідарами, не кажучи вже про радари та ультразвукові датчики. Останні вже давно використовуються в так званих датчиках паркування, що запобігають наїздам на перешкоди при маневруванні в обмеженому просторі. Чи зможе Tesla ефективно замінити цей канал отримання інформації на візуальний, стане зрозуміло з плином часу.
У статистиці аварій за участю електромобілів Tesla вже є кілька гучних інцидентів, у ході яких камери не дозволили достовірно розпізнати перешкоду через складні умови видимості. Відмова від ще одного типу датчиків безперечно додасть роботи творцям програмного забезпечення Tesla, але на це рішення напевно серйозно вплинув сам голова компанії.