Вартість автомобільних перевезень у 2022 році сягнула нового максимуму

15:03 26.09.2022
Вартість автомобільних перевезень у 2022 році сягнула нового максимуму

Такого висновку дійшли у Automotive Logistics та спробували відшукати причини. За даними індексу TEG ціни на автомобільні перевезення зростають шостий місяць поспіль. На сьогодні ціна перевезень у країнах ЄС на 12,5% відсотка вища, ніж вона була у лютому цього року.

Частково це пов'язане із зростанням цін на пальне. Проте, як і в Україні вони в ЄС вже стабілізувалися, і зараз навіть стали трохи нижчими. Але причини для цього зниження не оптимістичні. Ціни на пальне знизилися через падіння попиту. У ЄС очікують рецесії та подальшого зниження попиту. Наразі і споживачі, і транспортні компанії почувають себе у скрутному становищі.

Майже, як у нас, за даними ONS, 42% європейських споживачів скоротили другорядні поїздки. Рівень інфляції у 2023 році прогнозують на рівні 18% відсотків. Відповідно, більшість потенційних покупців менше купують, а транспортним компаніям доводиться перевозити менше товарів. До того ж, багато споживачів, щоб скоротити витрати звертаються до місцевих постачальників. Хоча й тут спостерігається незначне скорочення обсягів кур'єрських доставок.

У результаті, для підприємств автомобільного транспорту норми прибутку будуть меншими. Проте, теоретично, це може спонукати їх зменшувати видатки та впроваджувати інновації. Застосування цифрових технологій дозволить прискорити та спростити процеси, відповідно зробивши їх дешевшими.

Для перевізників автомобілів причиною скорочення перевезень є зменшення поставок автомобілів. Так, за даними Німецької автомобільної асоціації VDA через інфляцію, високі відсоткові ставки на кредити та проблеми у ланцюжках поставок ринки Європи та США скоротяться. І це скорочення - ще одне скорочення до тих прогнозів, які VDA вже коригувала цього року.

Зокрема, Німецька автомобільна асоціація скоригувала свій прогноз таким чином: у Європі падіння поставок автомобілів прогнозується на 4%, порівняно із попереднім прогнозом. У США - на 7%, хоча прогнозувалося падиіня на 1%. У Китаї навпаки: прогнозується зростання на 9% проти 3%, які намічали раніше.

Загалом в Асоціації очікують глобальні поставки автомобілів на рівні 71,4 млн авто. А це на 9,2 млн менше, ніж у 2019 р. до пандемії.

Якщо говорити про конкретних автовиробників, приміром Honda повідомила, що підприємства, які виробляють моделі Civic, CR-V, Honda-e, Jazz та HR-V скоротять виробництво на 40% через проблеми із поставками. Це два підприємства в Японії. Тут посилаються на проблеми із напівпровідниками.

Буквально днями про скорочення планів виробництва оголосила і Toyota. У жовтні через дефіцит мікрочіпів план виробництва скорочено на 100 тис авто. Хоча, буквально напередодні ця японська компанія підтвердила свій глобальний план випуску 9,7 млн авто до березня 2023 року (кінця нинішнього фінансового року).

Скорочення виробництва торкнеться 10 з 28 виробничих ліній на 14 японських підприємствах компанії. Зокрема тих, які виробляють моделі RAV4, Camry, Crown и GR Yaris. Також скоротиться випуск Lexus, включно із моделями LC, IS, RC, ES і CT, а також кроссоверів Lexus UX, NX та RX і позашляховика Lexus GX.

Якщо узагальнити, автовиробники та перевізники, які брали участь у опитуванні RPM та Automotive Logistics, скаржилися на волатильність обсягів, дефіцит робочої сили та потужностей. Хоча у другому кварталі їх більше турбували зростання цін на пальне, невизначеність на ринку та дефіцит транспорту.

Ще одна проблема сьогодення - кордони та режими пропуску у різних країнах. Вони обмежують пропускну спроможність перевезення транспортних засобів дорогами. Проблемою є і дефіцит водіїв. Як виявилося, інколи виникають проблеми і з транспортуванням електрокарів, через те, що вони важчі і не вписуються у норми перевезення. Не кажучи вже про електрифіковані вантажівки, котрі важчі самі по собі.

Якщо у минулому кварталі перевізників більше хвилювали витрати на пальне, то зараз на першому місці витрати на оплату праці. А також - витрати, пов'язані із інвестиціями в обслуговування автопарків.

Вирішуючи ці питання, європейські компанії хочуть оптимізувати процеси, скоротити видатки та терміни оплати. А також - підняти ставки на перевезення. Багато хто із них розповів на опитуванні, що вже переглядає ставки та розриває невигідні контракти.

Стосовно тарифів на перевезення, у транспортних компаніях кажуть, що вони зростуть у середньому не менше, ніж на 10%. Але - не більше, ніж на 25%.

Що до прогнозів, європейські перевізники налаштовані песимістично. Вони прогнозують значне зменшення виручки та прибутків. А також - скорочення інвестицій у свій бізнес.

Результат зрозумілий. Все перераховане, вочевидь, вплине на ціни автомобілів для кінцевих споживачів.


Источник: Auto-Consulting
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2015