Як вже повідомлялось, у вітчизняних автосалонах спостерігається дефіцит деяких нових моделей. І не лише через так звану всесвітню чип-кризу. Війна принесла багато логістичних проблем. Чи вдалося їх повністю подолати, нашим читачам розповіли провідні оператори.
У прес-службі представництва «Stellantis» в Україні повідомили, що під час перебудови всієї логістики всередині країни автобізнес не став виключенням. Наразі, компанія не має змоги доставляти автомобілі морським шляхом, як це було раніше. Тому зараз усі автомобілі їдуть до України виключно на автовозах. На швидкість доставки можуть впливати різні причини, які не залежать від Stellantis. Наприклад, довжелезні черги на кордонах. Але, зазначають у прес-службі, компанія розуміє важливість для покупця отримати новий якісний автомобіль, тому розглядає нові шляхи логістики.
У прес-службі компанії «Рено Україна» також вказали на неможливість повноцінно використовувати водні логістичні шляхи, які широко використовувалися до повномасштабного російського вторгнення. Наразі, постачання відновлене для всіх моделей Renault, які зараз пропонуються клієнтам. Проте, маршрут суходолом збільшив час доставки та вартість логістики.
Про відновлення постачання усіх моделей до України повідомили і в прес-службі компанії «Ніссан Мотор Україна».
Відновлені продажі і модельного ряду Mitsubishi. У прес-службі компанії «ММС Україна» вважають, що позашляховиків, які вже є на складах у польському місті Гданськ, вистачить для задоволення попиту вітчизняних автомобілістів.
Прес-служба компанії «Єврокар» повідомила, що постачання тих чи інших моделей Skoda не залежить від логістики. Їх наявність в Україні більше пов'язана із обсягами чеського виробництва. Проте, через подорожчання пального, вартість доставки автомобілів Skoda з початку війни зросла приблизно у 1,5 раза.
Значне зростання вартості доставки автомобілів до України підтверджують і в прес-службі компанії «АВТ Баварія Україна». Серед причин називають нестабільний стан в країні. Через нього, іноземні перевізники відмовляються здійснювати перевезення до України.
У прес-службі компанії «Субару Україна» констатують, що з початком війни змінилися основні логістичні маршрути. З огляду повного блокування портів України, основним маршрутом завозу автомобілів до нас став шлях через кордон з Європейськими країнами. Зараз вже можна говорити про налагодження цього шляху. Проте, ціна логістичних послуг зросла. Як за рахунок зміни самого шляху, так і зовнішніх причин. Наприклад, таких як подорожчання та брак пального. Це може суттєво вплинути на терміни постачання та, звичайно, витрати, які впливають на кінцеву ціну автомобіля для покупця. У компанії сподіваються на повернення наших портів до роботи у найближчий час.
Якщо підсумувати, загальна ситуація із логістикою доставки нових автомобілів до України налагоджується. Проте, через викликані війною логістичні проблеми, терміни доставки збільшилися, а її вартість - зросла. Останнє може позначитися на зростанні кінцевої ціни нових моделей у вітчизняних автосалонах.