Китайська компанія CATL контролює третину світового ринку тягових акумуляторів для електромобілів та швидко розширює бізнес. Найближчими роками вона зосередиться на закордонній експансії, і навіть невизначеність із планами щодо США не завадила їй цього тижня оголосити про наміри побудувати найбільше в Європі підприємство з випуску літієвих акумуляторів до 2028 року.
У прес-релізі повідомляється, що підприємство CATL в Угорщині стане для компанії другим за рахунком у Європі, оскільки раніше було заявлено про початок будівництва підприємства менших масштабів у Німеччині. Як і у випадку з першим проєктом, на роль клієнтів угорського підприємства CATL зможуть претендувати компанії Mercedes-Benz та BMW. Перша навіть підтвердила, що вже зробила велике замовлення на постачання тягових акумуляторів для своїх електромобілів.
CATL збирається вкласти в нове підприємство на сході Угорщини щонайменше 7,34 млрд євро. На момент виходу на проєктну потужність воно зможе випускати тягові акумулятори сукупною ємністю по 100 ГВт.год на рік. Для порівняння, до 2025 року продуктивність усіх підприємств CATL у різних куточках планети досягне 670 ГВт·год, тож масштаб угорського підприємства складно недооцінювати. Якщо до 2028 року не з'явиться амбітніший виробник, то підприємство CATL в Угорщині стане найбільшим у Європі серед собі подібних.
Крім BMW та Mercedes-Benz, його продукцію використовуватимуть Stellantis та Volkswagen. Китайські інвестори спочатку беруть на себе зобов'язання використовувати електроенергію з відновлюваних джерел на новому підприємстві, одночасно ведуться переговори щодо розвитку сонячної енергетики спільно з кимось із європейських партнерів. Сировину для виробництва літієвих акумуляторів CATL також сподівається отримувати від європейських партнерів, крім того, обіцяючи підтримати їх розвиток матеріально.