«Група Renault рішуче проводить глибинну трансформацію і реалізує зміну своєї діяльності. Дані результати першого півріччя є яскравим тому доказом: попри усі перешкоди, що пов’язані із зупинкою діяльності у Росії, кризою напівпровідників та інфляцією витрат, Група продовжує покращувати свої операційні показники і починає отримувати зиск від успіху нових авто.
Відшкодувавши з лишком збитки від зупинки діяльності у Росії і продовжуючи свою стрімку трансформацію, Група Renault оновлює свій річний фінансовий прогноз 2022. Восени на Дні інвестора будуть представлені нові середньострокові фінансові перспективи і прискорене введення в дію стратегії Renaulution. Усі наші зусилля скеровані на перетворення Групи Renault на конкурентного, технологічного і серйозного гравця.» сказав Лука де Мео, генеральний директор Renault Group
У автомобільному секторі чистий борг зменшився до €1.2 мільярдів у порівнянні з 31 грудня 2021 року, з якого €522 мільйони пов’язані з продажом активів у Росії: -€426 мільйонів
Група Renault оновлює свій фінансовий прогноз на фінансовий 2022 рік наступними показниками:
проти позитивного раніше
Група підтверджує вплив кризи напівпровідників, оцінений на рівні 300,000 транспортних засобів у 2022 році.
Булонь-Біянкур, 29 липня 2022 року –
16 травня 2022 року рада директорів Групи Renault одностайно схвалили підписання договорів з продажу 100% акцій Renault Group у компанії Renault Russia місту Москва, а свої 67.69% акцій компанії AVTOVAZ НАМІ (Центральний науково-дослідний автомобільний і автомоторний інститут). До того ж, договором передбачений кол-опціон для Групи Renault з викупу своїх акцій компанії AVTOVAZ, що можна здійснити у певні періоди протягом наступних 6 років.
У результаті цих домовленостей:
Виторг Групи сягнув €21,121 мільйони, збільшившись на 0.3% порівняно з першим півріччям 2021 року. При постійному курсі валют3, він виріс на 1.1% (негативний курсовий ефект, здебільшого, пов'язаний з девальвацією турецької ліри).
Виторг від діяльності в автомобільному секторі досяг позначки у €19,574 мільйонів, збільшившись на 0.3% порівняно з першим півріччям 2021 року.
Ефект ціни, визначений на рівні +7.4 пункти, відобразив продовження нашої комерційної політики, що стартувала у третьому кварталі 2020 року, згідно з якою перевага надається цінності над об’ємом, а також підвищення ціни, щоб покрити інфляцію витрат і оптимізація комерційних знижок. Загалом він склав +8.4 пункти у другому кварталі 2022 після +5.6 пунктів у першому кварталі.
Успіх Arkana, випущеному у другому кварталі 2021 року, так само як і Jogger і Megane E-TECH Electric у першому півріччі, підкреслив оновлення бренду Renault у C-сегменті і посприяв створенню позитивного продакт мікс ефекту у +3.3 пункти.
Ці два ефекти уможливлюють відшкодування втрати об’єму у -5.2 пункти, що здебільшого пояснюється спадом європейського автомобільного ринку у зв’язку із дефіцитом напівпровідників.
Вплив продажу партнерам, від’ємний до -1.8 пункти, здебільшого пояснюється зменшення виробництва дизельних двигунів і транспортних засобів для наших партнерів (припинення дії договорів Master для Opel і Traffic для Fiat у кінці 2021 року).
«Інший» ефект, у -2.1 пункти, пов'язаний зі зниженням внеску з продажів від мережі Renault Retail Group (RRG) після ліквідації філіалів і частково компенсується післяпродажною роботою.
Група зафіксувала позитивну операційну маржу у €988 мільйонів (4.7% від виторгу) проти €432 мільйони у першому півріччі 2021 року (+2.6 пункти).
Операційна маржа у автомобільному секторі покращилась на €565 мільйонів до €420 мільйонів (2.1% від виторгу автомобільного сектору, або +2.8 пункти проти першого півріччя 2021 року).
Позитивний ефект міксу/ціни/збагачення у +€1,548 мільйон показує успішність комерційної політики, що надає перевагу цінності над об’ємом. Ця політика з лишком компенсує негативний ефект об’єму у -€270 мільйонів і зростання собівартості (сировина, закупівля, гарантія і виробничі та логістичні витрати), що загалом становить -€647 мільйонів. Останнє, в основному, пояснюється різким зростанням цін на сировинні матеріали (-€797 мільйонів), частково компенсується ефективністю закупівельних робіт (+€167 мільйонів).
Внесок від фінансування продажів компанією Mobilize Financial Services (раніше банк RCI та послуги) у Групову операційну маржу досяг €582 мільйонів, знизившись на €11 мільйонів порівняно з першим півріччям 2021 року, переважно через нормалізацію рівня ризику і зменшення середнього об’єму доходних активів (€43.7 мільярдів) відповідно до стратегії Групи задля оптимізації кількості транспортних засобів у мережі.
Роздрібний бізнес зафіксував 2.3% зростання нового фінансування. 14.8% збільшення середньої суми, що фінансується по новим контрактам компенсує 10.9% зменшення числа кредитних договорів, що зумовлене спадом продажів Групи.
У першому півріччі 2022 року, компанія Mobilize Financial Services успішно реалізувала свій перший випуск «зелених облігацій» на суму €500 мільйонів з п’ятирічним строком погашення. Отримані кошти від цього випуску будуть витрачені на фінансування електромобілів і зарядної інфраструктури. Ця емісія була забезпечена на початку липня, а тому не включена до фінансових зобов’язань, що датовані 30 червня 2022 року.
Інший операційний прибуток і витрати були від’ємними і становили -€49 мільйонів (проти -€70 мільйонів у першому півріччі 2021 року), що, зокрема, пояснюється резервами на реструктуризацію у -€134 мільйони і реалізацією активів (+€56 мільйонів), в основному, пов’язаних із продажем декількох комерційних дочірніх компаній Групи і філіалів RRG.
З урахуванням іншого операційного прибутку і витрат, операційний прибуток Групи становив €939 мільйонів проти €362 мільйонів у першому півріччі 2021 року.
Чистий фінансовий прибуток і витрати склали -€236 мільйонів у порівнянні з -€138 мільйонів у першому півріччі 2021 року. Таке погіршення може бути пояснене впливом гіперінфляції у Аргентині, вартість боргових зобов’язань залишається стабільною.
Внесок від асоційованих компаній становив €214 мільйонів, збільшившись на €54 мільйони у порівнянні з першою половиною 2021 року. Цей показник включає €325 мільйонів внеску від Nissan, що з лишком покриває €111 мільйонний від’ємний внесок від інших партнерів, особливо у зв’язку зі знеціненням акцій банку Renault Nissan Bank у Росії.
Поточні і відкладені податки представлені у вигляді оплати -€260 мільйонів у порівнянні з оплатою-€185 мільйонів у першому півріччі 2021 року, що пов’язано із зростанням прибутку.
Чистий прибуток від безперервної операційної діяльності склав €657 мільйонів, збільшившись на €458 мільйони у порівнянні з першим півріччям 2021 року.
Чистий прибуток від перерваної діяльності склав -€2.3 мільярди через безготівкові коригування пов’язані із реалізацією активів російською промислової діяльності.
Таким чином, чистий прибуток склав -€1,666 мільйон, а показник чистий прибуток, частка Групи, становив -€1,357 мільйон (або -€4.98 за акцію).
Грошовий потік у автомобільному бізнесі, без урахування витрат на реструктуризацію, включно з €800 мільйонами дивідендів компанії Mobilize Financial Services, досягнув €2.6 мільярди, збільшившись на €0.9 мільярди порівняно з першим півріччям 2021 року. Цей грошовий потік суттєво покрив матеріальні і нематеріальні інвестиції до реалізації активів, що загалом склало €1.2 мільярди (€1.1 мільярд після вирахування реалізації активів).
Без урахування наслідків реалізації активів, чисті капітальні витрати (CAPEX) та НДДКР (R&D) Групи становили 8.0% від виторгу порівняно з 9.1% у першому півріччі 2021 року. Вони склали 7.5% включно з реалізацією активів.
Операційний вільний грошовий потік у автомобільному секторі4 був позитивним на рівні +€956 мільйонів з урахуванням -€278 мільйонів витрат на реструктуризацію і негативну зміну у потребі оборотного капіталу у -€275 мільйонів.
Чистий борг у автомобільному секторі склав -€426 мільйонів станом на 30 червня 2022 року порівняно з -€1.6 мільярдами станом на 31 грудня 2021 року (-€1.1 мільярди скоригований від діяльності AVTOVAZ і Renault Russia), або спад у €1.2 мільярди.
У першому півріччі 2022 року Група Renault завчасно погасила кредит банківського пулу в розмірі €1 млрд, користуючись гарантіями французької держави (PGE) і відшкодує у другому півріччі €1 мільярд для обов’язкового щорічного погашення заборгованості. Як і було оголошено, увесь кредит буде повернутий не пізніше кінця 2023 року.
У якості складової частини своєї програми Резервної Реєстрації, Renault SA запустила 24 червня 2022 року емісію облігацій на японський ринок на загальну суму у 80.7 мільярдів єн (або €561 мільйонів) зі ставкою 3,5% і трирічним строком погашення. Ця емісія була реалізована 1 липня 2022 року і тому не включена до фінансових зобов’язань від 30 червня 2022 року.
Станом на 30 червня 2022 року загальні інвентарні запаси нових транспортних засобів (включно з незалежною дилерською мережею) складають 348,000 одиниць порівняно з 427,000 (включно з 12,000 транспортних засобів у Росії) на кінець червня 2021 року, або за 60 днів продажів.
Прогноз і стратегія
Група Renault оновлює свій фінансовий прогноз на фінансовий 2022 рік наступними показниками:
проти позитивного раніше
Група підтверджує вплив кризи напівпровідників, оцінений на рівні 300,000 транспортних засобів у 2022 році.