Корпоративні дефолти загрожують російському автопрому, який після запровадження санкцій Заходу опинився у стані «клінічної смерті». Втративши постачальників компонентів і зупинивши конвеєри, російські автозаводи виявилися неспроможними оплачувати борги перед банками, пише The Moscow Times.
У квітні обсяг простроченої заборгованості на підприємствах автомобільної промисловості злетів у 18 разів відносно березня, прозвітував Росстат у червневій доповіді «Про соціально-економічне становище» країни. Протягом одного місяця автозаводи не змогли розплатитися за кредитами та позиками на 53,2 млрд рублів, збільшивши загальний обсяг прострочення до 56,3 млрд рублів.
В результаті автопром став лідером за сумою невиплат перед банками серед усіх галузей обробного сектору: його дефолтні борги перевищили «прострочення» металургійної, хімічної, деревообробної та харчової промисловості, разом узятих.
АвтоВАЗ, найбільший автовиробник росії, який намагається відновити виробництво, випускаючи з конвеєра Lada Granta без подушок безпеки і ABS, на початок року був винен кредиторам 202,9 млрд рублів.
КамАЗ, найбільший у рф виробник вантажівок, зустрів кризу з боргом на 118,4 млрд рублів, згідно зі звітністю МСФЗ.
«Соллерс Авто», що випускає «УАЗ Патріот», а також керує СП з Ford, Mazda та Isuzu, на кінець минулого року тримав на балансі 7,9 млрд рублів кредитів і позик з погашенням протягом 12 місяців. Ще 1,9 млрд рублів становив довгостроковий борг групи.
Крім невиплат банкам у квітні, автозаводи прострочили платежі на 7 млрд рублів перед постачальниками, а також на 66% збільшили борг із податків перед бюджетами всіх рівнів, випливає зі статистики Росстату.
«Ситуація непроста», - заявив президент владімір путін 19 червня, зібравши на нараду в Санкт-Петербурзі членів уряду та голів найбільших автоконцернів країни: АвтоВАЗу, КамАЗу, ГАЗу та «Соллерс Авто».
«До кінця року потрібно зробити все необхідне, щоб ситуація не стала надзвичайною», - сказав він.
За підсумками травня випуск легкових автомобілів у росії скоротився на 96,7% - тобто у 30 разів на рік. За місяць із конвеєра зійшли лише 4000 машин, хоча до війни їх випускалося по 100 000 і більше.
З 20 автозаводів, які працювали в країні на початку року, до літа залишилися лише два: крім АвтоВАЗу це також китайський Haval у Тульській області.