Компанія FlixMobility ще влітку минулого року з метою скорочення викидів CO2 представила автобуси, що працюють на біогазі та біометані, на двох міжміських маршрутах.
Біогаз є хорошим рішенням для ефективного зниження викидів CO2, особливо для довгих маршрутів FlixMobility, наприклад, між Амстердамом і Брюсселем або Осло і Стокгольмом. Саме таким ми бачимо майбутнє транспортного палива. Далі розповімо більше про саме паливо.
CNG (compressed natural gas) - це стиснений природний газ, який наразі момент вважається найбільш економічно ефективною альтернативою бензину і дизелю, водночас має потенціал для значного зниження викидів CO2. CNG переважно складається з метану, який стискається, щоб зменшити об’єм і збільшити щільність енергії. Зазвичай CNG транспортують на АЗС газопроводами або спеціальними вантажівками.
CNG може бути отриманий з біогенних, тобто невикопних джерел, і називається Bio-CNG або CBG (стиснений біогаз). Bio-CNG за хімічним складом еквівалентний CNG. На новому маршруті FlixBus між столицями Нідерландів та Бельгії буде використовуватися стовідсотковий Bio-CNG від компанії OrangeGas, який отримують із осаду стічних вод очисної споруди поблизу Амстердама.
LNG (liquefied natural gas) - це зріджений природний газ, який отримують з CNG шляхом його охолодження до температури від -161 до -164 °C. Однією з переваг LNG є значно зменшений об’єм порівняно з газоподібним природним газом CNG:
Це забезпечує більшу гнучкість у транспортуванні та зберіганні палива.Коли LNG отримують з Bio-CNG, його називають Bio-LNG, LBG або LBM (зріджений біометан). Газ, знову ж таки, хімічно еквівалентний LNG. Bio-LNG, який FlixBus використовує на маршруті між столицями Швеції та Норвегії, є продуктом біогазового партнера FlixBus Gasum.
Використання біогазу та біометану ведуть до зменшення вуглецевого сліду. Оскільки LBM/LBG/Bio-LNG і CBG/Bio-CNG є паливом, отриманим з біомаси, тобто відновлюваним джерелом енергії, викиди CO2, що виникають під час спалювання, вважаються нульовими.
Попередні розрахунки кліматичної неурядової організації atmosfair для нових міжміських маршрутів FlixBus показують, що викиди CO2 можна скоротити приблизно на 75 відсотків за використання Bio-CNG і Bio-LNG замість дизельного палива. Точна економія викидів залежатиме від споживання палива газовими транспортними засобами, що буде перевірено в пілотних проектах.
Що важливо, біогаз і біометан вже є абсолютно конкурентною альтернативою викопному паливу: бензину і дизельному паливу.Ця технологія конкурує з електрикою та воднем як сучасне джерело енергії.