Уряд суттєво знизив вимоги до виробників бензину та дизеля. Це фактично легалізує підпільні мініНПЗ.
Кабінет Міністрів дозволив виробництво в Україні палива екологічного класу Євро-3 та Євро-4. Відповідні зміни вже внесено до технічного регламенту вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива.
У постанові уряду зазначено, що на час воєнного стану знижуються вимоги до фізико-хімічних характеристик бензину та дизеля.
Основні відмінності нафтопродуктів різних екокласів- вміст сірки та бензолу. Для Євро-5 дозволяється не більше 10 ppm сірки, для Євро-4 - 50 ppm, а для Євро-3 - 150 ppm. Частка бензолу становить 1%, 3% та 5%, відповідно.
У техрегламенті прописано, що обіг палива стандарту Євро-3 та Євро-4 допускається виключно за умови проведення оцінювання відповідності кожної партії за модулем F1. Варто зазначити, що для бензину та дизеля з ЄС цю процедуру призупинили, що зумовлено високою якістю європейських нафтопродуктів.
Варто зазначити, що продаж бензину та дизеля стандарту Євро-3 та Євро-4 було дозволено ще в березні. Однак у Європі (а основний імпорт, як відомо, йде звідти) такого палива немає.
З виробництвом низькоякісного пального цілком справляються підпільні мініНПЗ. За даними Консалтингової групи А-95, на них випускалося приблизно 35 000 тонн бензину та 10 000 тонн дизеля саме класу Євро-3 та Євро-4.
Донедавна ця продукція була контрафактною, але наразі фактично мініНПЗ легалізують. Тим паче, що для військової чи сільськогосподарської техніки таке паливо цілком підходить.