За 10 років акумулятори здешевшали майже на 80%. Чому електромобілі дорожчають?

14:10 10.05.2022
За 10 років акумулятори здешевшали майже на 80%. Чому електромобілі дорожчають?

Протягом останнього десятиліття ціни на акумулятори для електромобілів різко впали.

Це, у свою чергу, вплинуло й на вартість самих автівок. Адже саме батареї є найдорожчим компонентом електромобіля.

Однак знизилися ціни не так сильно, як це прогнозували аналітики. Тому наразі автомобілі на електротязі поки не є доступними для більшої кількості людей.

З 2012 року середня загальна вартість батареї електромобіля впала більш ніж на 80%, тоді як середня ціна нового електромобіля в США зросла більш ніж на 80%. Основна причина майже ідеальної розбіжності цін на електромобілі та акумулятори полягає в тому, що більшість автовиробників розробляють розкішні моделі електромобілів, перш ніж перейти на більш дешеві автомобілі для масового ринку. Крім того варто згадати дефіцит напівпровідників і зупинка заводів під час пандемії коронавірусу, які теж призвели до зростання цін на всі автомобілі, як з ДВЗ, так і на електриці.

Зміна середньої ціни на нові електромобілі та літій-іонні акумулятори в США з 2012 року

«Автовиробники дуже часто впроваджують будь-яку нову технологію на більш дорогі автомобілі, тому що покупці автомобілів класу люкс можуть оплатити витрати», - зазначила аналітик Cox Automotive Мішель Кребс.

Як тільки виробники автомобілів нарощують обсяги виробництва і знижують витрати, вони вводять ці функції в більш доступні моделі.

«Ми побачили це з антиблокувальними гальмами, ми побачили це з системами контролю стабільності, усіма новими функціями безпеки, - пояснила Кребс. - Ці функції з'явилися спочатку у люксових автомобілях, а потім пішли далі».

Тепер же ми бачимо ту саму динамічну гру з електромобілями.

Ринок електромобілів переходить у бік люксових автомобілів

Nissan Leaf був першим широко продаваним електромобілем у США – і він був відносно доступним. У 2011 році ціна автомобіля становила близько 33 600 доларів, а охоплення моделлю ринку електромобілів США складало 95% ринку. Однак вже наступного року - 2012 - ринок електромобілів змінився: Tesla представила свій перший проривний хіт, розкішний седан Model S, вартість якого стартувала від 57 400 доларів за найдешевшу версію. Model S незабаром витіснив Leaf як найбільш продаваний електромобіль, а розкішні автомобілі Tesla, включаючи седан Model 3 і позашляховик Model X, тепер домінують на ринку електромобілів.

Три провідні моделі електромобілів на ринку США

Інші автовиробники, у тому числі зі світовим ім'ям, такі як Ford, GM і Honda, і стартапи, такі як Rivian, намагаються вийти на ринок електромобілів за допомогою дорогих пікапів і кросоверів. Автовиробники також використовують більші та дорожчі акумулятори, щоб забезпечити більший запас ходу своїх електромобілів. Домінування Tesla на ринку в поєднанні з дорогими моделями виробників автомобілів-конкурентів і зростанням кількості акумуляторів значно підвищило середню ціну нового електромобіля в порівнянні з періодом розквіту Nissan Leaf. Ціни на електромобілі в наші дні близькі до середньої ціни на автомобіль з ДВЗ класу люкс.

Середня ціна за новий електромобіль порівняно з новим автомобілем класу люкс у США

У короткостроковій перспективі в США достатньо багатих покупців автомобілів, щоб купити стільки електромобілів, скільки можуть виготовити автовиробники. Такі компанії, як Tesla і Rivian, мають листи очікування на нові замовлення на місяці чи роки. Але високі ціни відлякують людей від переходу з автомобіля з ДВЗ на електромобіль. Щоб США досягли своєї мети електрифікувати всі особисті автомобілі, їм знадобляться такі автовиробники, як Honda і GM, щоб виконати свою обіцянку представити більш доступні моделі електромобілів до кінця десятиліття.


Источник: Autogeek
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024