Протягом останнього десятиліття ціни на акумулятори для електромобілів різко впали.
Це, у свою чергу, вплинуло й на вартість самих автівок. Адже саме батареї є найдорожчим компонентом електромобіля.
Однак знизилися ціни не так сильно, як це прогнозували аналітики. Тому наразі автомобілі на електротязі поки не є доступними для більшої кількості людей.
З 2012 року середня загальна вартість батареї електромобіля впала більш ніж на 80%, тоді як середня ціна нового електромобіля в США зросла більш ніж на 80%. Основна причина майже ідеальної розбіжності цін на електромобілі та акумулятори полягає в тому, що більшість автовиробників розробляють розкішні моделі електромобілів, перш ніж перейти на більш дешеві автомобілі для масового ринку. Крім того варто згадати дефіцит напівпровідників і зупинка заводів під час пандемії коронавірусу, які теж призвели до зростання цін на всі автомобілі, як з ДВЗ, так і на електриці.
Зміна середньої ціни на нові електромобілі та літій-іонні акумулятори в США з 2012 року
«Автовиробники дуже часто впроваджують будь-яку нову технологію на більш дорогі автомобілі, тому що покупці автомобілів класу люкс можуть оплатити витрати», - зазначила аналітик Cox Automotive Мішель Кребс.
Як тільки виробники автомобілів нарощують обсяги виробництва і знижують витрати, вони вводять ці функції в більш доступні моделі.
«Ми побачили це з антиблокувальними гальмами, ми побачили це з системами контролю стабільності, усіма новими функціями безпеки, - пояснила Кребс. - Ці функції з'явилися спочатку у люксових автомобілях, а потім пішли далі».
Тепер же ми бачимо ту саму динамічну гру з електромобілями.
Ринок електромобілів переходить у бік люксових автомобілів
Nissan Leaf був першим широко продаваним електромобілем у США – і він був відносно доступним. У 2011 році ціна автомобіля становила близько 33 600 доларів, а охоплення моделлю ринку електромобілів США складало 95% ринку. Однак вже наступного року - 2012 - ринок електромобілів змінився: Tesla представила свій перший проривний хіт, розкішний седан Model S, вартість якого стартувала від 57 400 доларів за найдешевшу версію. Model S незабаром витіснив Leaf як найбільш продаваний електромобіль, а розкішні автомобілі Tesla, включаючи седан Model 3 і позашляховик Model X, тепер домінують на ринку електромобілів.
Три провідні моделі електромобілів на ринку США
Інші автовиробники, у тому числі зі світовим ім'ям, такі як Ford, GM і Honda, і стартапи, такі як Rivian, намагаються вийти на ринок електромобілів за допомогою дорогих пікапів і кросоверів. Автовиробники також використовують більші та дорожчі акумулятори, щоб забезпечити більший запас ходу своїх електромобілів. Домінування Tesla на ринку в поєднанні з дорогими моделями виробників автомобілів-конкурентів і зростанням кількості акумуляторів значно підвищило середню ціну нового електромобіля в порівнянні з періодом розквіту Nissan Leaf. Ціни на електромобілі в наші дні близькі до середньої ціни на автомобіль з ДВЗ класу люкс.
Середня ціна за новий електромобіль порівняно з новим автомобілем класу люкс у США
У короткостроковій перспективі в США достатньо багатих покупців автомобілів, щоб купити стільки електромобілів, скільки можуть виготовити автовиробники. Такі компанії, як Tesla і Rivian, мають листи очікування на нові замовлення на місяці чи роки. Але високі ціни відлякують людей від переходу з автомобіля з ДВЗ на електромобіль. Щоб США досягли своєї мети електрифікувати всі особисті автомобілі, їм знадобляться такі автовиробники, як Honda і GM, щоб виконати свою обіцянку представити більш доступні моделі електромобілів до кінця десятиліття.