Криза у світовому автопромі, спричинена цілою низкою фактором, у тому числі війною в Україні, дозволила виробникам збільшити прибуток від продажу нових авто. За даними аналітиків, такі компанії, як VW, BMW та Mercedes-Benz, одержують прибуток у розмірі майже 6000 євро з кожного нового автомобіля.
Про це повідомляє німецький портал 24Auto. За минулі роки автомобільні компанії зіштовхнулися з низкою проблем: епідемія коронавірусу, дефіцит електронних мікрочіпів, а також дефіцит комплектуючих від українських постачальників. Все це викликало серйозний ажіотаж, а водночас збільшення вартості автомобілів.
Однак, як це зазвичай буває, всі витрати автоматично перекладаються на плечі покупців. Разом з тим самі виробники, за рахунок високого попиту на продукцію, постійно збільшують відпускну вартість машин, завдяки чому суттєво збільшили свій прибуток.
Аналітики Центру автомобільних досліджень (CAR) підрахували, що такі компанії як Mercedes-Benz, BMW і Volkswagen наростили свій прибуток. У середньому прибутковість нового автомобіля минулого року становила 5963 євро. Порівняно з попереднім роком, це відповідає збільшенню на 61% – історичного рекорду. Для порівняння, у 2010 році новий автомобіль коштував у середньому 25000 євро, а зараз – понад 37000 євро. Наприклад, Tesla недавно підвищила вартість Model 3 на 7000 євро!
Ажіотаж на ринку призвів до того, що компанії відмовлятися від кампаній зі стимуляції попиту та знижок. Найбільше зазвичай виграють виробники машин преміум-сегменту. За даними аналітиків CAR, вони фіксують двозначні показники прибутку. Пальму першості утримує Porsche, прибуток якого сягає 16 576 євро за новий автомобіль. На другому місяці – Mercedes-Benz з 5848 євро, за ним слідують Audi з результатом 5497 євро та BMW – 5277 євро. Середній показник для VW – 921 євро.