Американський виробник електромобілів Tesla підписав договір із бразильською корпорацією Vale на поставку нікелю з Канади. Про це заявив Bloomberg, посилаючись на власні джерела.
Компанії на даний момент офіційно не анонсували угоду, однак це не перша угода Tesla, укладена цього року. Так, у січні компанія домовилася з Talon Metals Corp про постачання 75 тис. метричних тонн нікелевого концентрату. Перед цим було укладено угоду з BHP Group на поставку сировини з Австралії.
Однак компанія прийняла рішення убезпечити себе після початку «нікелевої кризи», спричиненої вторгненням Російської Федерації в Україну. Директор компанії Ілон Маск неодноразово зазначав, що поставки нікелю є найбільшою проблемою компанії, оскільки вона збільшує обсяги виробництва за дефіциту сировини. За даними BloombergNEF, попит на нікель для акумуляторного сектора зросте до 1,5 млн т у 2030 році з очікуваних 400,7 тис. т у 2022 році.
Vale заявляла, що планує збільшити свої продажі для ринку електромобілів з 5% до 30-40%.
Нікель є ключовим компонентом катодів акумуляторів електромобілів. Очікується, що в умовах структурних змін світової економіки неминуче виникатиме дефіцит нікелю, а пропозиція не встигатиме за попитом.
На Росію ж припадає 17% світових потужностей із виробництва нікелю класу 1, що використовується в акумуляторах електромобілів.
Зазначимо, що 29 березня Лондонська біржа металів (LME) заявила про проведення незалежної перевірки різкого стрибка цін на нікель, що призвів до закриття торгів на початку березня.
LME зупинила торги нікелем 8 березня після того, як ціни злетіли більш ніж на 50% за дуже короткий час і сягнули $100 тис./т. Усі здійснені того дня угоди загальним обсягом близько $3,9 млрд було скасовано. Призупинення торгів на LME відбулося вперше з 1985 року. Торги відновили майже за тиждень – 16 березня.
Після відновлення торгівлі нікелем біржі довелося вперше у своїй історії запровадити денні ліміти цін на прямі контракти щодо даного металу. Також учасників біржі зобов’язали повідомляти про позабіржові позиції.